آشنایی با پرتقاضاترین گروه‌های شغلی در سال ۱۴۰۱

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنیای سرمایه‌گذاری آنلاین؛ طی دو سال گذشته به دلیل همه‌گیری جهانی کووید ۱۹ تغییرات زیادی در بازار کار و مشاغل مورد نیاز در دنیا به وجود آمده است. پیش‌بینی مشاغل مورد تقاضا پس از شیوع این بیماری در دنیا کار ساده‌ای نیست، اما روندهای مشخصی در دنیا وجود دارد که پردرآمدترین و پرتقاضاترین شغل‌ها را مشخص می‌کنند. در این مطلب، با پرتقاضاترین گروه‌های شغلی در سال ۱۴۰۱ و منابع یادگیری مهارت‌های لازم برای این مشاغل آشنا می‌شوید.

بهداشت و درمان

همه‌گیری بیماری کووید ۱۹، باعث تغییر تعداد کارکنان کادر درمان شده و در نتیجه، تقاضای بسیار زیادی برای استخدام افراد شاغل در حوزه بهداشت و درمان در سراسر جهان ایجاد شده است. در سال‌های گذشته برای استخدام پرستاران ماهر در دنیا کمبود وجود داشت که این موضوع امروزه بیشتر از قبل احساس می‌شود. به همین دلیل مشاغل گروه بهداشت و درمان از پرتقاضاترین شغل‌ها در سال ۱۴۰۱ به شمار می‌روند. برای کار در اکثر مشاغل گروه بهداشت و درمان مانند پرستاری باید حداقل یک مدرک کاردانی یا کارشناسی در رشته مدنظر دریافت کنید. با دریافت مدرک کارشناسی ارشد، می‌توانید مهارت‌های خود را گسترش دهید و دستمزد بیشتری دریافت کنید.

فناوری اطلاعات

سال‌هاست که حوزه فناوری اطلاعات، حوزه‌ای همواره رو به رشد بوده و افزایش میزان دورکاری در شرکت‌های مختلف و توسعه تلفن‌های همراه هوشمند، میزان تقاضا برای استخدام توسعه‌دهندگان نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های مختلف را به شکل قابل‌توجهی افزایش داده است. در گذشته، شرکت‌ها برای استخدام کارکنان در زمینه فناوری اطلاعات، ارائه مدارک دانشگاهی را لازم می‌دانستند، اما در سال‌های گذشته این روند کمی تغییر کرده است. در حال حاضر بسیاری از شرکت‌ها، افراد ماهری که به شکل آنلاین و خودآموز مهارت‌های مرتبط با کدنویسی را کسب کرده‌اند، استخدام می‌کنند و برای انجام این کار به مدارک دانشگاهی نیازی ندارند. به همین دلیل، میزان محبوبیت دوره‌ها و فیلم‌های آموزشی آنلاین در این زمینه نیز در سال‌های اخیر افزایش یافته است.

مدیریت زنجیره تامین

در سال‌های اخیر حوزه کاری مدیریت زنجیره تامین، رشد بسیار زیادی پیدا کرده است. خرید بسیار زیاد افراد در قرنطینه‌ در سال‌های گذشته باعث شد که روش‌های ارسال و تحویل محصولات بسیاری از فروشندگان با مشکل مواجه شود. به همین دلیل، میزان تقاضا برای استخدام افراد ماهر در بخش‌های مختلف مرتبط با مدیریت زنجیره تامین در شرکت‌ها افزایش یافته است. از مشاغل مرتبط به این حرفه می‌توان به مامور خرید، تحلیلگر لجستیک و مدیر توزیع اشاره داشت. بسیاری از افراد شاغل در این زمینه، مدرک کارشناسی دانشگاهی دارند، اما به‌طور معمول مدیران رده‌بالای مشغول در زمینه مدیریت زنجیره تامین، تحصیلات خود را تا مقاطع تحصیلات تکمیلی ادامه می‌دهند. اگر در زمینه‌های ریاضیات، آمار و اصول مهندسی مهارت دارید و به بهبود کارکرد سیستم‌ها علاقه‌مندید، ممکن است این زمینه کاری برای شما مناسب باشد.

مدیریت مالی

طبق آمارها، انتظار می‌رود که مشاغل زمینه مدیریت مالی در ۱۰ سال آینده حدود ۱۵ درصد رشد داشته باشند. مدیران مالی برای ارزیابی مخارج و درآمد شرکت‌ها و همچنین یافتن روش‌های افزایش میزان سودآوری آن‌ها استخدام می‌شوند. شرکت‌های بزرگ به‌طور معمول کاندیداهایی با مدارک کارشناسی ارشد دانشگاهی مانند MBA را استخدام می‌کنند، اما ممکن است، سازمان‌های کوچک‌تر، مدیران مالی با مدرک کارشناسی دانشگاهی را نیز برای استخدام بپذیرند.

آمار

گفته می‌شود که دانشمندان داده (Data Scientists) با کمک به بهره‌برداری بهتر از اطلاعات در شرکت‌ها تا سال ۲۰۳۰ میلادی با رشدی ۳۰ درصدی در میزان استخدام روبه‌رو خواهند شد. اگر به داده‌ها و آمار علاقه دارید، ممکن است، بتوانید در این زمینه تخصصی رو به رشد موفق شوید. بسیاری از افراد در این حوزه کاری در شرکت‌های بیمه مشغول به کار می‌شوند. کارشناسان آمار، وظیفه تحلیل داده‌ها و برآورد میزان فروش، سود و موانع رشد شرکت‌ها در آینده را بر عهده دارند. داشتن مهارت ارزیابی ریسک برای کار در این رشته، مهارتی بسیار عالی و مورد نیاز است. بیشتر افراد شاغل در زمینه آمار مدرکی دانشگاهی مرتبط با حوزه کاری خود دریافت می‌کنند و در آزمون‌های دریافت مجوزهای مرتبط نیز شرکت می‌کنند.

انتهای‌پیام/

 

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات