بازار ارز دیجیتال در روزهایی که گذشت؛

آمادگی بیت کوین برای پرواز

با افزایش GBTC و سهام Coinbase به پایین ترین حد خود، ناظران می گویند بیت کوین می تواند قدرت بیشتری پیدا کند

با افزایش GBTC و سهام Coinbase به پایین ترین حد خود، ناظران می گویند بیت کوین می تواند قدرت بیشتری پیدا کند. اکنون و با رسیدن سهام کوین‌بیس به پایین‌ترین حد خود و GBTC با تخفیفی نزدیک به ۵۰ درصد نسبت به قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین که از قبل سرکوب شده بود اضافه می شود و به این ترتیب قیمت‌ها بالا خواهد رفت.البته باید این نکته خاطر نشان شود که سهام شرکت‌ها در بحبوحه سقوط FTX یک «خرید» بزرگ برای مدیران ARK Invest است.
آخرین اطلاعات تأیید می کند که ARK به افزایش دارایی های خود در صرافی Coinbase (COIN) و Grayscale Bitcoin Trust (GBTC) ادامه می دهد. از آن جایی که سقوط FTX هم چنان قابل سرایت به بقیه بازیگران در صنعت کریپتو است، تصمیم ARK برای افزایش و خرید سهام و قرار گرفتن در معرض شرکت هایی که در خط آتش سقوط گرفتار شده اند ریسک قابل توجهی به شمار می آید.
در چنین شرایطی، رفتار GBTC در کانون توجه قرار گرفته است زیرا شرکت مادر گروه ارز دیجیتال (DCG) با مشکلات FTX خود مبارزه می کند. در همین حال، تملک کوین بیس هدف دیگری برای ARK است. از ابتدای نوامبر، این شرکت ۱.۳ میلیون سهم COIN اضافه کرده است و کل سهام خود را به ۸.۳۷۴ میلیون رسانده است که نزدیک به بالاترین رکورد تاریخ است. ARK در آخرین خبرنامه خود در مورد شکست FTX، پیامدهای بالقوه برای Genesis Trading شرکت DCG را تأیید کرد و هشدار داد که سایر نهادهای “طرف مقابل” ممکن است هدف های بعدی این سرمایه گذاری باشند.
در این خبرنامه تصریح شده: “با این حال، ما به بلاک چین های عمومی غیرمتمرکز و شفاف مانند همیشه اعتقادی قوی و راسخ داریم. در این مورد و موارد دیگر، تمرکززدایی و شفافیت به عنوان پادزهر در برابر سوءمدیریت فاحش مرتبط با واسطه‌های متمرکز، مهم‌تر است، نه اینکه به واسطه‌های متمرکز متقلب اشاره کنیم”.
قیمت بیت کوین به پایین ترین حد دو سال اخیر رسید
در همین حال، دو هفته پس از اینکه مشکلات در FTX از کنترل خارج شد، روند قیمت بیت کوین به کاهش خود ادامه می دهد. موارد مرتبط: سطوح قیمت بیت کوین را باید تماشا کنید زیرا معامله گران روی بیت کوین زیر ۱۴ هزار دلار شرط بندی می کنند داده‌های Cointelegraph Markets Pro و TradingView نشان می‌دهند که بیت‌کوین/دلار در ۲۱ نوامبر به پایین‌ترین حد خود در دو سال اخیر رسید. پس از باز شدن وال استریت، این جفت در Bitstamp به ۱۵۴۷۹ دلار کاهش یافت و در زمان نگارش فقط کمی بهبود یافت و به دور ۱۵۷۵۰ دلار رسید. خود کوین در همان زمان به پایین ترین حد خود رسید، در حالی که GBTC به همان اندازه درگیر شد، علیرغم خرید ARK، اکثریت تخفیف خود را در بیش از ۴۰ درصد در مقابل قیمت بیت کوین حفظ کرد. گزارش شده است که مدیران SBF FTX میلیون ها دلار را برای املاک در باهاما خرج می کنند آخرین افشاگری از پرونده FTX نشان می دهد که املاک باهامایی به ارزش میلیون ها به نام این شرکت خریداری شده است. FTX که در آن زمان توسط Sam Bankman-Fried (SBF)، والدین او و سایر مدیران سطح بالای شرکت اداره می شد، طبق گزارش ها، حداقل ۱۹ ملک در باهاما طی دو سال گذشته خریداری کرده است.
ابر رسوایی ورشکستگی بر سر SBF FTX
بر اساس گزارش رویترز از سوابق رسمی املاک، مجموع این خریدها بیش از ۱۲۱ میلیون دلار ارزش دارند. از جمله املاک به دست آمده، هفت کاندو لوکس بود. در حالی که ساکنان آپارتمان‌ها در زمان نگارش این مقاله ناشناخته مانده‌اند، سند ملک ادعا می‌کند که قرار بود از آنها به عنوان “سکونت برای پرسنل کلیدی” صرافی منحل شده استفاده شود. علاوه بر این، یک ملک به ارزش ۱۶.۴ میلیون دلار والدین SBF، جوزف بنکمن و باربارا فرید، امضاکنندگان آن هستند. ظاهراً این سند دارای یک “خانه تعطیلات” است که اسناد آن به ۱۵ ژوئن سال جاری بازمی گردد.
با آشکار شدن بحران نقدینگی و رسوایی ورشکستگی، مقامات باهامایی سام بنکمن-فرید و دو شریک سابق خود را در صرافی سابق «تحت نظارت» در کشور داشتند، جایی که هنوز هم در آنجا هستند. اسناد دادگاه پس از اعلام ورشکستگی اولیه نشان داد که شرکت ممکن است در مجموع بیش از یک میلیون طلبکار داشته باشد که مجموعاً بیش از ۳ میلیارد دلار به ۵۰ طلبکار بزرگ بدهکار است. در ۲۱ نوامبر، کمیته سنای ایالات متحده یک جلسه استماع FTX برنامه ریزی شده برای ۱ دسامبر را اعلام کرد که طی آن رئیس کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) شهادت خواهد داد.

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات