یادداشت؛ نادر کریمی جونی

آیا نمایندگان سخن مردم را به رئیسی و همکارانش گفتند

امروز در در مجلس سومین نشست مشترک و غیرعلنی نمایندگان مجلس شوری اسلامی و هیات دولت برگزار شد. این جلسه در حالی برگزار شد که دولت حدود پانزده ماه از دوران چهار ساله خود را سپری کرده است. در این پانزده ماه دست کم دو وزیر تغییر کرده و یک وزیر هم استیضاح شده است. البته این استیضاح به نفع وزیر صمت، فاطمی امین تمام شد و او بر سر صدارتش باقی ماند. شایعات متواتری وجود دارد مبنی بر این که رئیس جمهور در روزهای آینده تغییرات دیگری در کابینه به وجود خواهد آورد. تغییراتی که معلوم نیست با تمایل به کناره گیری شخص از سمتش انجام می گیرد یا رئیس جمهور به این نتیجه رسیده که فرد انتخاب شده، برای تصدی پست مورد نظر مناسب نبوده و باید تغییر کند. از جمله این افرادی که احتمالا تغییر خواهد کرد، سخنگوی دولت خواهد. درباره این تغییرات احتمالی البته اطلاع رسانی هایی غیر رسمی نیز صورت گرفته ولی معلوم نیست که اطلاعات بیان شده حتما به وقوع بپیوندد.
آن طور که اعلام شده محور بحث های امروز، اوضاع معیشتی مردم بوده است؛ تنها در ماه گذشته نرخ دلار به رقم نگران کننده ۳۷ هزار تومان رسید که این افزایش قیمت بلافاصله بر روی سایر نرخ ها هم تاثیر گذار شد. در این میان پدیده آزار دهنده چسبندگی قیمت ها در ایران/ف باعث می شود تا به هنگام افزایش قیمت کالا تحت تاثیر یک عامل خارجی ( مثلا افزایش قیمت دلار ) قیمت کالا افزایش یابد ولی به هنگام کاهش نرخ عامل خارجی، قیمت کالا ارزان نشود. فروشندگان می گویند که کالا را براساس دلار گران خریده اند اما حتی پایین ماندن نرخ دلار باز هم سبب کاهش قیمت کالا حتی در میان مدت هم نمی شود.
آیا امروز و در جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مردم که اعتبار و جایگاه شان را وام دار شهروندان ایرانی هستند، این نکات ساده و تکراری را به رئیسی و همکارانش یادآوری کردند؟ آیا به اعضای کابینه وعده هایی که در صحن علنی مجلس و در جریان اخد رای اعتماد بیان کرده بودند را متذکر شدند؟ آیا به سید ابراهیم رئیسی گفتند که پیش از رای گیری در انتخابات ریاست جمهور چه وعده هایی را از تریبون صدا و سیما بیان کرده و اکنون چند درصد از آن وعده ها عملیاتی شده است؟ ایا به او گفتند که همان انتقادهایی که از بورس و نرخ ارز و … می کردند، اکنون به همان شکل دوباره اتفاق افتاده و دولت تقریبا کار مهمی انجام نداده است؟

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات