آیین بزرگداشت برنامه‌های روز ملی صنعت چاپ با حضور وزیر فرهنگ برگزار می‌شود

آیین بزرگداشت برنامه‌های روز ملی صنعت چاپ پنجشنبه ۱۰ شهریور با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.

نشست خبری آیین بزرگداشت برنامه‌های روز ملی صنعت چاپ شنبه (۵ شهریور) با حضور احمد ابوالحسنی، رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران، بابک عابدینی، رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ، رضا منصوری، مشاور آموزش اتحادیه چاپخانه‌داران،‌ علی طارمی، پیشکسوت صنعت چاپ،‌ علیقلی اعظمی، مدیرعامل انجمن مدیران صنایع و کارتن کشور برگزار شد.

 ابوالحسنی، رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران در سخنانی با اشاره به برگزاری دومین دوره مراسم روز صنعت چاپ به همت صنف، گفت: سال گذشته این برنامه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. امسال نیز در برنامه حضور خواهند داشت که نشان‌دهنده جایگاه صنعت چاپ است.

 وی ادامه داد: امسال شورای سیاستگذاری درباره آیین بزرگداشت برنامه‌های روز ملی صنعت چاپ تصمیم گرفته است، برنامه‌ها را با رویکرد جدیدی دنبال کند، عنوان کرد: طی هماهنگی‌هایی که با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتیم و با همراهی و همدلی این وزارتخانه قرار است برنامه‌های متنوعی را در این روز برگزار کنیم.

 ابوالحسنی با اشاره به معرفی و انتخاب کارگر نمونه صنعت چاپ به‌مناسبت  روز ملی صنعت چاپ، ادامه داد: در این بخش از ۶ کارگر نمونه در دو بخش چاپ و صحافی تقدیر خواهد شد، مبنا و اصل این بود که در این برنامه همه فعالان صنعت چاپ دیده شوند زیرا این خانه متعلق به همه صنف چاپ است؛ همچنین سرمایه‌گذار نمونه صنعت چاپ که طی یکسال گذشته بیشترین ماشین‌های چاپ را نصب کرده، تقدیر می‌شود.

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران در ادامه از معرفی صادرکننده نمونه سال نیز به‌عنوان یکی دیگر از برنامه‌های این مراسم، نام برد و گفت: در این مراسم، چاپخانه‌داری که بیشترین صادرات را طی یک‌سال اخیر در صنعت چاپ داشته است، تقدیر می‌شود.

 وی با اشاره به دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این روز، توضیح داد: تقدیر از کارآفرین و اشتغال‌زایی، انتخاب پیشکسوت فعال صنعت چاپ و انتخاب برنامه نمونه اتحادیه چاپخانه‌داران نیز از دیگر اقداماتی است که در این ایام انجام خواهد شد.

 ابوالحسنی در پایان از انتخاب شرکت و چاپخانه دانش‌بنیان صنعت چاپ نیز خبر داد و افزود: با توجه به انتخاب شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری در بحث دانش‌ بنیان‌ها، چاپخانه‌داری که با اقدامات نوآورانه خود در حوزه دانش بنیان اقدامات موثری انجام داده است، در این مراسم معرفی می‌شود.

منبع: ایبنا

 

 

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات