رمز ارزها روی قله حرکت می کنند؛

پیدایش احساسات بهتر در بازار

بیت کوین و بازار کریپتو شاهد شروع قدرتمندی در سال 2023 بوده اند، زیرا با رسیدن قیمت بیت کوین به 24000 دلار در 29 ژانویه، 64 درصد از سرمایه گذاران بیت کوین به سوددهی رسیده اند.

بیت کوین و بازار کریپتو شاهد شروع قدرتمندی در سال ۲۰۲۳ بوده اند، زیرا با رسیدن قیمت بیت کوین به ۲۴۰۰۰ دلار در ۲۹ ژانویه، ۶۴ درصد از سرمایه گذاران بیت کوین به سوددهی رسیده اند. در حالی که بیت کوین در حال حاضر برای بهترین عملکرد ژانویه از سال ۲۰۱۳ در حال سرعت است، نوسانات ناشی از FOMC ممکن است نتایج را تغییر دهد. از آنجایی که بیت‌کوین و اتر به ترتیب ۴۰ و ۳۲ درصد سودهای ژانویه را ثبت کردند، ممکن است برخی از سرمایه‌گذاران قبل از فصل مالیاتی ایالات متحده شروع به کسب سود کنند. سرمایه گذاران برتر ارزهای دیجیتال معتقدند فروش بیشتر در افق است و تحلیلگران بیت کوین هشدارهایی درباره ادامه روند نزولی بلندمدت دارند. یک “شکاف” آتی CME زیر ۲۰۰۰۰ دلار وجود دارد و برخی از معامله گران انتظار دارند که قیمت BTC در مقطعی در آینده به این سطح بازگردد.
در این بین، اشتهای سرمایه‌گذاران برای ریسک احتمالاً خاموش می‌ماند و معامله‌گران بالقوه ارزهای دیجیتال ممکن است منتظر نشانه‌هایی باشند که تورم ایالات متحده به اوج خود رسیده است، یا اینکه فدرال رزرو نشان دهد که افزایش‌های نرخ بهره در اندازه‌های کوچک‌تری رخ خواهد داد. یک نقشه راه شفاف تر برای مقررات صنعت کریپتو نیز به بهبود احساسات در این بخش کمک می کند.
خبر دیگر در این باره آن است که بازار کریپتو سقوط کرد زیرا علی رغم آن که بیت کوین به رشد خود ادامه می دهد، سرمایه گذاران از کمیته بازار آزاد فدرال(FOMC) اخبار و پیش بینی های نگران کننده دریافت کرده اند و در هفته جاری منتظر افشای افزایش بعدی نرخ بهره هستند. در این حال و در آستانه نشست کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) در ۱ فوریه افزایش یافته است و رویدادهای خبری منفی بر قیمت بیت کوین، اتر و آلتکوین تأثیر گذاشته است. به نظر می رسد که کاتالیزور اصلی نزولی نگرانی سرمایه گذاران از تصمیم آتی FOMC در مورد نرخ بهره است و عقب نشینی های مشابهی نیز در بازار سهام مشاهده می شود که کاهش یافته است.
پس از ۱۸ ژانویه که وزارت دادگستری ایالات متحده اقدامات اجرایی علیه بیتزلاتو اعمال کرده و بر برخی از بازیکنان در بخش کریپتو فشار آورد، بایننس شروع به مسدود کردن حساب های کاربران خاص کرد. در عین حال پس از انتشار شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) که نشان داد تورم دسامبر ۲۰۲۲ فراتر از انتظارها کاهش یافته است، قیمت ارزهای دیجیتال و سهام شروع به سرد شدن و ریزش کرد، زیرا انتظارها در مورد درآمد حاصل از خرده فروشی در بازار ایالات متحده کاهش یافت.
سهام در ایالات متحده سقوط می کند
قیمت‌های ارزهای دیجیتال همچنان باشاخص های Dow و S&P همبستگی زیادی دارند. به همین دلیل است که نگرانی‌های ایجاد شده پایدار در مورد سلامت اقتصاد ایالات متحده و جهان کاهش درآمد سرانه در ایالات متحده را نشان داد. این امر سبب خواهد شد تا سود شرکت ها و تقاضای مصرف کننده کاهش یابد. به همین دلیل بیشتر بانک‌های بزرگ هنوز انتظار دارند که ایالات متحده یک رکود شدید را در مقطعی در سال ۲۰۲۳ تجربه کند. طبق داده های فدرال رزرو، دردسرهای بیشتری در اقتصاد ایالات متحده وجود دارد. از جمله این که تورم، نرخ بهره و سود، کلیدی برای بازده سهام هستند. در حال حاضر، تورم همچنان بالاست، نرخ‌های بهره در حال افزایش است و پیش‌بینی‌های اجماع درآمد برای سال ۲۰۲۳ حاکی از وقوع روند کاهشی در بازدهی سهام دارد.
صنعت کریپتوکارنسی و تنظیم‌کننده‌ها سابقه طولانی در عدم موفقیت دارند، چه به دلیل تصورات نادرست مختلف و چه به دلیل عدم اعتماد به استفاده واقعی از دارایی‌های دیجیتال. چرا که بدون چارچوب کاری برای مقررات بخش کریپتو، نه فقط کشورها که ایالت‌های مختلف در آمریکا هم سیاست‌های متناقضی در مورد نحوه طبقه‌بندی ارزهای دیجیتال به عنوان دارایی و دقیقاً چه چیزی یک سیستم پرداخت قانونی را تشکیل می‌دهند، دارند. عدم شفافیت در این مورد بر رشد و نوآوری در این بخش تاثیر می گذارد و بسیاری از تحلیلگران معتقدند که جریان اصلی ارزهای رمزنگاری شده نمی تواند تا زمانی که مجموعه قوانین مورد توافق جهانی تصویب شود، اتفاق بیفتد. در حالی که کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) خواستار مقررات شفاف‌تر شده است، اما سرعت این تغییرات مشخص نیست.
در عین حال دولت بایدن نقشه راهی را برای ارزهای رمزپایه منتشر کرده که پیشنهاد می کند از سرمایه گذاری صندوق های بازنشستگی در سرمایه گذاری با ریسک بالا جلوگیری شود. دارایی های ریسک به شدت تحت تاثیر احساسات سرمایه گذار هستند و این روند به بیت کوین و آلت کوین ها نیز کشیده می شود. تا به امروز، تهدید مقررات غیردوستانه ارزهای دیجیتال یا در بدترین حالت، ممنوعیت مطلق همچنان بر قیمت کریپتوها تقریباً ماهانه تأثیر می گذارد.

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات