احیای برجام تاثیر مثبت کوتاه‌مدت بر بازار سرمایه دارد/ جو روانی منفی بر بورس حاکم است

یک کارشناس بازارسرمایه گفت: رفتار آینده بورس تنها با احیای برجام قابل تحلیل نیست اما، با اعلام خبر توافق هسته‌ای حداقل به صورت کوتاه‌مدت شاهد رونق در بازار سرمایه خواهیم بود.

بهمن فلاح در گفت‌وگوی اختصاصی با پایگاه خبری تحلیلی دنیای سرمایه‌گذاری آنلاین؛ با اشاره به اینکه اعتبار بازار سرمایه به دلیل اتفاق‌های متعدد نزد سهامدار حقیقی زیر سوال رفته است، گفت: قیمت‌گذاری دستوری بسیاری از سهامداران حقیقی را زیان‌های غیرقابل پیش‌بینی مواجه کرده است.

وی احیای برجام را نقطه عطفی برای رونق بازار سرمایه دانست و تصریح کرد: اعلام خبر احیای برجام می‌تواند حداقل در کوتاه‌مدت شوک مثبتی به بازار سرمایه وارد کند اما، مهمتر از موضوع احیای برجام دوام این توافق است تا در بلندمدت هم شاهد ارزش بالای خرید و فروش سهام در بازار سرمایه باشیم.

فلاح غیرقابل پیش‌بینی بودن نرخ ارز را برای فعالان بازار سرمایه اتفاقی منفی تلقی کرد و افزود: کاهش نرخ ارز در سقوط سهام‌های دلاری همچون پتروشیمی‌ها و پالایشی‌ها موثر است ولی در مقابل هم باید به این موضوع اشاره کرد که احیای برجام بسیاری از سهام‌های بازار سرمایه را ارزنده خواهد کرد.

فلاح اضافه‌کرد: جو روانی منفی حاکم بر بازار سرمایه همچنان موجب شده است تا این بازار شاهد خروج نقدینگی سهامداران حقیقی باشد.

انتهای‌پیام/

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات