مديرعامل هلدينگ تجارت الکترونيک هامون

از تضییع منابع و سرمایه های مشتـریان جـلوگیری میکنـیم

مجموعه تجارت الکترونیک هامون، با بهره‌گیری از سوابق طولانی صنعتی و تجارب ممتد حضور در حوزه پرداخت الکترونیک، در سال ۱۳۹۸ آغاز به کار کرده و در ابتدا به عنوان کارگزار رسمی شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت الکترونیک (PSP) شروع به فعالیت کرد. همچنین با توجه به نیاز بازار و توانایی‌های ویژه هلدینگ تجارت الکترونیک هامون، اقدام به اخذ کلیه مجوزهای قانونی از وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان تنظیم مقررات و ارتباط رادیویی، اداره کل گمرکات کشور و شرکت‌های PSP کرد. همزمان با دریافت مجوزهای داخلی، تجارت الکترونیک هامون، رایزنی تجاری را با بزرگان صنعت تجهیزات الکترونیک بانکی در حوزه بین‌الملل آغاز و موفق شد در سال ۱۴۰۰ نمایندگی رسمی و انحصاری تولید، مونتاژ و صادرات از شرکت بین‌المللی Shenzhou Anfu از کشور چین را جهت تولید تجهیز پایانه‌های پرداخت بانکی، اخذ نماید.

به گزارش دنیای سرمایه گذاری آنلاین،امیر خیام نکویی مدیرعامل و بنیان گذار هلدینگ تجارت الکترونیک هامون با ذکر اینکه این مجموعه، تولید محصولات خود را با دستگاه POS برند Shenzhou Anfu  مدل AF70 آغاز کرد، گفت: این ابزار بانکی دارای کانکشن‌های متعدد WiFi، BlueTooth، ۴G است و از پرداخت با کارت‌های مغناطیسی، تماس مستقیم و NFC پشتیبانی می‌کند. این محصول دارای تاییدیه بین‌المللی PCI 5.0 و EMV L1&L2 بوده و همچنین تاییدیه داخلی فعال‌سازی با سوییچ‌های مختلف PSP را تحت نظر شرکت محترم شاپرک دریافت کرده است. هم‌اکنون نیز این محصول با تیراژ بالا در شبکه پرداخت کارتی فعال بوده و تارگت تراکنش بالایی را پوشش داده است. محصول بعدی تجارت الکترونیک هامون، دستگاه AF75 بوده که علاوه بر امکانات AF70، دارای صفحه نمایش بزرگ‌تر، ظرفیت باتری بالاتر و طراحی مدرن‌تر بوده و وزن سبک‌تری هم دارد که به زودی به بازار تراکنش ایران ارائه خواهد شد. سومین محصول تجارت الکترونیک هامون، دستگاه AF930 است که در رده و کلاس هوشمند طبقه بندی شده و با سیستم‌عامل اندروید ۱۰ و تاییدیه PCI 6.0 ارائه می‌شود. این دستگاه علاوه بر اپلیکیشن‌های پرداخت شاپرکی، قابلیت نصب و فعال‌سازی نرم‌افزارهای کاربردی تجاری – بازرگانی را داشته و عملا یک ابزار و دستیار قوی ثبت سیستمی اطلاعات برای مشاغل و اصناف مختلف بوده و همچنین زمینه نوآوری را برای استارت‌آپ‌های مبتنی بر پایه اندروید فراهم می‌سازد. به امید پروردگار، این محصول در تابستان سال ۱۴۰۲ روانه بازار خواهد شد.

وی با اشاره به مهمترین ویژگی های این محصولات گفت: تمام محصولات تجارت الکترونیک هامون، تولید و مونتاژ داخلی بوده و طراحی اختصاصی و ارتقاء بومی نرم‌افزار آن موجب شده تا مشتری بهترین عملکرد را با به‌صرفه‌ترین هزینه دریافت کند. همچنین تمامی محصولات این شرکت، دارای گارانتی بی‌نظیر تعویض یک‌ساله بوده و حتی باتری و شارژر آن نیز تحت پوشش این گارانتی طلایی قرار دارد. ناگفته نماند، تجارت الکترونیک هامون قصد دارد، با ورود به عرصه محصولات جدید تراکنشی بر پایه سهولت و سرعت پذیرندگان، قدم‌های موثری در زیست‌بوم پرداخت مالی خود بردارد.

نکویی در ادامه توضیح داد: این شرکت، مرکز ارائه خدمات پس از فروش خود را به امکانات کامل سخت‌افزار و نرم‌افزاری مجهز کرده و با توجه به تعهد گارانتی تعویض یک‌ساله و تضمین خدمات پس از فروش پنج‌ساله، مقدمات و تامین قطعات مصرفی یا تعمیری را انجام داده و همچنین ارتقاء و بهینه‌سازی نرم‌افزارهای دستگاه تولیدی خود را بر عهده گرفته است. همچنین تجارت الکترونیک هامون، مرکز تماس و امداد مشتریان خود را با سرشماره ۰۳۱۳۳۱۲۷ فعال کرده که با ارائه خدمات حرفه‌ای و استاندارد، در تمام روزهای هفته، کل ایام سال و از ابتدای بامداد تا انتهای شامگاه، پاسخگوی تمامی مشتریان و تماس‌گیرندگان تجارت الکترونیک هامون است. در حال حاضر راه‌اندازی پرتال جامع خدمات گارانتی در دستور کار قرار گرفته که از ابتدای سال ۱۴۰۲ قابل بهره‌برداری است. همچنین شعب و مراکز ارائه خدمات پشتیبانی و فنی در شهرهای مهم کشور راه‌اندازی شده که اولین شعبه در کلان‌شهر تهران افتتاح خواهد شد.

مدیرعامل و بنیان گذار هلدینگ تجارت الکترونیک هامون با بیان اینکه مشتریان اصلی محصولات تجارت الکترونیک هامون را بانک‌ها و مجموعه‌های بانکی، شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت (PSP) و شرکت‌های طرف قرارداد این مجموعه‌ها تشکیل می‌دهند، افرود: محصولات ما در بازار رقابتی و غیر انحصاری تجهیزات بانکی، ارائه شده و تجارت الکترونیک هامون از حضور رقبا در این بازار استقبال می‌کند. با توجه اینکه تمام محصولات این شرکت، دارای امکانات و تکنولوژی‌های به‌روز بوده و از ابزارهای مدرن WiFi و NFC نیز پشتیبانی می‌نماید، سهم مناسبی در بازار برای این تولیدات پیش‌بینی می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که چه عواملی باعث به وجود آمدن دستگاه های کارتخوان و استفاده گسترده از آن شده، اظهار کرد: الزامات ویژه امنیتی پرداخت الکترونیک که از طرف رگولاتور ابلاغ و الزام مکرر شده، گسترش خرده‌فروشی در بین اصناف کشور، توجه ویژه حاکمیت به بومی‌سازی محصولات و همچنین ممانعت از ورود کالاهای پیش‌ساخته، همگی موجب تشدید نیاز حوزه تراکنش بانکی به دستگاه POS شده است. علاوه بر این، نیاز به جایگزینی دستگاه‌های فرسوده و دارای تکنولوژی قدیمی به صورت هر پنج سال یک‌بار و نیز، قطع شدن بیش از ۱۰ میلیون پایانه بانکی در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به دلایل مالیاتی، از نیازهای پنهان و آشکار این صنعت محسوب می‌شوند. شایان ذکر است، تامین مالی و تخصیص ریالی و ارزی و همچنین قوانین غیرشفاف و رویه‌های متغیر، از مهمترین مشکلات این صنعت به شمار می‌روند.

مدیرعامل و بنیان گذار هلدینگ تجارت الکترونیک هامون مهمترین مزیت ورود این دستگاه‌ها به بازار کشور، راحذف تدریجی پول نقد و تراکنش‌محور شدن تمامی نقل و انتقالات مالی خُرد دانست که رصد آنی بازار را برای دستگاه‌های قانون‌گذار و حاکمیتی فراهم ساخته و سرعت و سهولت مبادلات را برای فعالان صنفی و مشتریان فراهم ساخته وگفت: همچنین با ارائه محصولات باکیفیت و به‌روز توسط شرکت تجارت الکترونیک هامون، از تضییع منابع و سرمایه مشتریان و شرکت‌های بانکی جلوگیری خواهد شد.

نکویی در پایان ضمن تشکر از مجموعه رسانه‌ای دنیای سرمایه‌گذاری گفت: آرزوی توفیق و رشد صنعت فینتک ایران، به‌رغم تمام محدودیت‌ها و معضلات را داریم و در این راه تلاش و همت مجموعه تجارت الکترونیک هامون، این است که نقش خود به عنوان تولیدکننده و تامین‌کننده تجهیز سیار پایانه‌های فروشگاهی (POS) را به بهترین شکل انجام داده و بهترین محصول و خدمات را با مناسب‌ترین هزینه، ارائه کند.

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات