امروز در بازار سرمایه چه گذشت؟

از نزول بزرگ‌ها تا صعود کوچک‌ها!

بازار سرمایه در آخرین روز معاملاتی خود در هفته جاری در حالی به کار خود پایان داد که شاخص کل روندی نزولی داشت در حالی که شاخص کل با معیار هم وزن توانست صعود کند.

به گزارش دنیای سرمایه گذاری آنلاین به نقل از ایسنا، شاخص کل بورس امروز با ۱۰ هزار و ۳۸۲ واحد نزول تا رقم دو میلیون و ۱۷۹ هزار واحد کاهش یافت.

این در حالی است که شاخص کل با معیار هم وزن ۵۳۷۱ واحد افزایش یافت و رقم ۶۹۲ هزار و ۹۴۴ واحد را ثبت کرد. در این بازار ۹۹۱ هزار معامله انجام شد که ۱۲۱ هزار و ۴۰۹ میلیارد ریال ارزش داشت.

۷۲ درصد نمادهای بورسی مثبت و ۲۸ درصد منفی بودند که از میان آنها صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه‌ گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین و ملی صنایع مس ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

در آن سوی بازار سرمایه شاخص کل فرابورس توانست ۱۴۶ واحد افزایش یابد و رقم ۲۷ هزار و ۶۹۹ واحد را ثبت کند. در این بازار ۶۸۶ هزار معامله به ارزش ۵۴۰ هزار و ۷۴ میلیارد ریال انجام شد.

۷۳ درصد نمادهای بورسی مثبت و ۲۷ درصد منفی بودند که از میان آنها پتروشیمی مارون، ایران خودرو دیزل و گروه انتخاب الکترونیک آرمان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

طی معاملات امروز بیشترین ورود پول حقیقی به صندوق‌ها و بیشترین خروج پول حقیقی از گروه‌ شیمیایی بود.

منبع:ایسنا

انتهای پیام

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات