مدیرعامل شرکت تعاونی ایثار زرین خبر داد

افتتاح سیلوهای ذخیره‌سازی و کارخانه  تولید آرد در استان البرز

همزمان با ایام دهه مبارک فجر آئین بهره داری از سیلوهای ذخیره‌سازی غلات و گندم در استان البرز و فاز اول راه‌اندازی کارخانه آرد برپا خواهد شد.

جمال محجوب، مدیرعامل شرکت تعاونی ایثار زرین با اعلام این خبر افزود: ظرفیتی بالغ بر یک‌صد و پنجاه‌هزار تن آرد گندم از طریق این کارخانه به تولیدات کشور اضافه می‌شود .

وی با بیان اینکه سطح مصرف نان و فرآورده‌های غذایی آرد در کشور ما بالاتر از استاندارد سرانه جهانی است، آرد و نان را به عنوان یکی از راهبردی‌ترین کالاهای مصرفی و بخشی از زنجیره امنیت غذایی کشور دانست و گفت: سیاست دولت در حذف ارز یارانه‌ای و واقعی کردن قیمت آرد، گرچه گام درستی بوده؛ لکن در اجرای آن دقت نظر کافی وجود نداشته و عملا نتایج آسیب‌زایی نیز به بار آورده است.

محجوب از نهادهای اجرای و نظارتی خواست تا با مشارکت دادن فعالان صنفی و نخبگان بازار، قابلیت اجرای سیاست‌های دولت را توسعه دهند.

مدیرعامل شرکت تعاونی ایثار زرین همچنین با اشاره به طرح ثبت سامانه‌ای اطلاعات تحویل گندم و نظارت بر سیلوها جهت جلوگیری از فساد و رانت در حوزه آرد، راهکارهای موجود را موثر، ولی ناکافی دانست و گفت: به دلیل عدم پیش‌بینی سازوکارهای مناسب با اعمال سیاست‌های سهمیه‌ای، واحدهای زیادی از نانوایی‌ها و خُشکه‌پزی‌ها عملا از چرخه تولید خارج و به تعطیلی اجباری دچار شدند.

وی ابراز امیدواری کرد که با تاسیس کارخانه جدید آرد و ساماندهی شبکه‌ای از نخبگان و دانشگاهیان در شرکت ایثار زرین، به‌زودی راهبردهای اصلاحی در رونق بیشتر عرصه آرد و نان کشور توسط این مجموعه تدوین و به دستگاه‌های مختلف متولی ارائه شود.

انتهای پیام/

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات