افزایش کنترل روی سرقت‌های نفتی/ درصد کمی از خطوط لوله نیاز به نوسازی دارند

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران گفت: باتوجه به تمهیدات درنظر گرفته شده میزان سرقت از خطوط لوله کاهش یافته و این موضوع در حال کنترل است.

به گزارش دنیای سرمایه گذاری آنلاین به نقل از ایسنا، ارسلان رحیمی امروز در نشستی خبری در پاسخ به سوال ایسنا، در خصوص میزان سرقت و انشعاب غیر مجاز از خطوط لوله، اظهار کرد: متاسفانه با افزایش قیمت حامل‌های انرژی تعداد انشعابات غیرمجاز رو به افزایش است اما با حساسیت‌هایی که ایجاد شد توانستیم کنترل را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه با تغییر در پارامترهای عملیاتی و نصب تجهیزات توانستیم ساز و کاری را لحاظ کنیم تا در زمانی کوتاه کوچکترین تغییر را متوجه شویم، افزود: در حال حاضر قبل از برداشت، کشف انجام می‌شود در حالی که در گذشته این موضوع فرایند طولانی داشت و حتی ممکن بود پس از چند ماه برداشت، کشف و اقدام صورت بگیرد.

رحیمی با بیان اینکه خط‌بان ها اقداماتی را انجام می‌دهند اما ممکن است شاهد اقداماتی باشیم که از چشم این افراد دور باشد، گفت: در خط لوله ٢۶ اینج بندرعباس به سمت رفسنجان سارقان تونلی را احداث کرده بودند که این موضوع از چشم دیدیان ها دور بود اما در نهایت کشف صورت گرفت. اکنون اما روند حساسیت و کشف با نصب تحهیزات افزایش یافته‌است.

وی با اشاره به آمار میزان سرقت، گفت: بیشترین میزان سرقت در  خوزستان، بندعباس و خلیج فارس به دلیل هم مرزی با کشورهای همسایه است.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران در پاسخ به سوال دیگر ایسنا، در خصوص نوسازی خطوط لوله، گفت: باید برنامه ریزی در این راستا صورت بگیرد و این مساله در خطوط مختلف متفاوت است.

رحیمی با بیان اینکه خطوطی که در حال انتقال فراورده های نفتی و نفت خام هستند اگر به خوبی نگهداری شوند مانتد خط دوله گچساران که بیش از ۶٠ سال از عمر آن میگذرد نیاز به نوسازی ندارد.

وی افزود: اگر تعمیرات به صورت مقطعی انجام شود مشکلی در این حوزه نداریم در مجموع در مقابل ١۴ هزار کیلومتر میزان نوسازی عدد بالایی نیست.

ادامه دارد

منبع:ایسنا

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات