اوج‌گیری نفت ناکام ماند

قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه که بازار در آستانه انتشار آمار تورم آمریکا محتاط بود، کاهش یافت و بخشی از افزایش دو روز گذشته را از دست داد.

به گزارش دنیای سرمایه گذاری آنلاین به نقل از ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با ۳۰ سنت معادل ۰.۴ درصد کاهش، به ۷۶ دلار و ۷۱ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۶ سنت معادل ۰.۴ درصد کاهش، به ۷۲ دلار و ۹۰ سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص روز دوشنبه با بیش از دو درصد افزایش، بسته شده بودند.

سورو سرکار، تحلیلگر ارشد انرژی در بانک “دی بی اس” در این باره گفت: قیمت‌های نفت در دو روز معامله گذشته، تا حدودی بهبود پیدا کرده بودند. بنابراین، اکنون که هیچ آمار اقتصادی مثبتی وجود ندارد، زمان مکث رسیده است. با توجه به کاهش قابل ملاحظه قراردادهای خرید در دو هفته گذشته و خروج تعداد زیادی از معامله‌گران، بازار در آستانه انتشار آمار تورم، محتاط شده است.

آمار تورم قیمت مصرف کننده آمریکا در آوریل، روز چهارشنبه منتشر خواهد شد. فدرال رزرو هفته گذشته نرخ بهره را به میزان اندکی افزایش داد و با کاهش فشارهای تورمی، در بیانیه خود عبارت ضرورت افزایش بیشتر نرخ‌های بهره را حذف کرد.

طبق گزارش روز دوشنبه فدرال رزرو نیویورک، مصرف کنندگان آمریکایی ماه میلادی گذشته گفتند انتظار دارند تورم در مدت یک سال، اندکی کاهش پیدا کند.

هر چند بازارهای نفت هفته گذشته، سقوط چشمگیری را تجربه کردند اما قیمت‌ها روز جمعه و دوشنبه که نگرانی‌ها نسبت به رکود در آمریکا تا حدودی برطرف شده بود، افزایش پیدا کردند و بعضی از معامله گران، کاهش قیمت‌ها در سه هفته گذشته را بیش از حد می‌دانند.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد شرکت OANDA در یادداشتی نوشت: بازار نفت دچار بیش فروش شده و احتمالا تا زمانی وال استریت همچنان مطمئن باشد که بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را در سال میلادی جاری کاهش خواهد داد، به تثبیت شدن ادامه می‌دهد.

دور جدید کاهش تولید اوپک پلاس از ماه میلادی جاری آغاز شده و نشست بعدی این گروه در چهارم ژوئن برگزار می شود.

مویا خاطرنشان کرد: قیمت نفت با توجه به نگرانی‌هایی که نسبت به رشد اقتصادی وجود دارد، از این سطح نمی‌تواند افزایش پیدا کند اما انتظارات بالایی وجود دارد که اوپک پلاس تلاش خواهد کرد قیمت‌ها را بالای سطح ۷۰ دلار در هر بشکه نگه دارد.

بر اساس گزارش رویترز، عامل دیگری که از قیمت‌های نفت پشتیبانی کرد، اعلام وضعیت اضطراری در ایالت آلبرتا در تعطیلات آخر هفته در واکنش به آتش سوزی گسترده‌ای بود که باعث شد حدود ۳۰ هزار نفر از منطقه تخلیه شوند و تولیدکنندگان انرژی تولید روزانه معادل ۲۸۰ هزار بشکه نفت که بیش از ۳۰ درصد از تولید کانادا است را متوقف کنند.

منبع:ایسنا

انتهای پیام

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات