معاون وزیر صمت خبر داد:

ایجاد شهرک انرژی خورشیدی و فناوری در خراسان شمالی/ موافقت با ایجاد ۵ شهرک یا ناحیه صنعتی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از احداث شهرک انرژی خورشیدی و شهرک فناوری در خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش دنیای سرمایه گذاری آنلاین به نقل از ایسنا، علی رسولیان مدیرعامل شرکت شهرک‌ها و نواحی صنعتی ایران در حاشیه سفر خود به خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: با ایجاد شهرک انرژی خورشیدی در خراسان شمالی موافق هستیم و در صورتیکه جانمایی آن انجام شود از آن نیز حمایت خواهیم کرد تا فضا برای سرمایه‌گذاری در این حوزه فراهم شود.

وی افزود: شهرک فناوری نیز از مصوبات دولت در این استان است که به محض دریافت مجوز ها، عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: تاکنون در کشور به ۱۰۰ شرکت دانش بنیان زمین واگذار شده است و می تواند در خراسان شمالی نیز انجام شود.

رسولیان بیان کرد: توسعه فضاهای صنعتی برای تمام استان‌های کشور مهم است به همین دلیل طی سال گذشته ۶ هزار هکتار به فضای شهرک ها و نواحی صنعتی کشور افزوده شد.

وی بیان کرد: طی سال گذشته ۲۰۰ هکتار به فضای شهرک ها و نواحی صنعتی استان خراسان شمالی نیز اضافه شده و برای حمایت از این استان، ۵ شهرک یا ناحیه صنعتی دیگر در این استان ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه ۱۷۵۰ واحد تعطیل در کشور از سال گذشته تاکنون به چرخه تولید بازگشته است، تصریح کرد: هم اکنون در حال فعال کردن اراضی راکد در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور هستیم و ۴۹۰۰ طرح صنعتی نیز اکنون در مرحله نصب ماشین آلات قرار دارد.

رسولیان عنوان کرد: طی سال گذشته ۹۰۰ هکتار از اراضی شهرک ها و نواحی صنعتی کشور به دلیل عدم انجام تعهدات متقاضیان، خلع ید و به سرمایه گذاران جدید واگذار شد.

منبع:ایسنا

انتهای پیام

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات