مدیرعامل شرکت لاکسل مطرح کرد

ایران بازار منحصر به فردی در صنعت چاپ منطقه است

ضیاء احمد با اشاره به پیشینه عرضه مرکب‌های مختلف برند زلر آلمان از طریق شرکت لاکسل امارات، ایران را یکی از مهمترین بازارهای فروش در منطقه خواند.

مدیرعامل و مالک شرکت لاکسل در امارات، در گفت‌وگو با پایگاه خبری دنیای سرمایه‌گذاری آنلاین، درباره برند زلر که آن را نمایندگی می‌کند، گفت: زلر یک برند آلمانی است که پیشنه‌ای ۱۵۰ ساله در تولید انواع مرکب دارد. مرکب‌های این کمپانی کارایی بسیاری بالایی دارند و به سراسر جهان صادر می‌شوند و در چاپ انواع محصولات؛ از لیبل و بسته‌بندی‌های مقوایی گرفته تا چاپ انواع کارت‌های پلاستیکی و…. کاربرد دارند.

وی اضافه کرد: در مجموع می‌توانم بگویم که زلر جزء ۲۰ کمپانی برتر تولیدکننده مرکب‌های چاپی در جهان است و از جدیدترین تکنولوژی‌ها و دانش روز دنیا در تولید محصولات خود استفاده می‌کند.

ضیاء احمد درباره شرکت لاکسل نیز توضیح داد: این شرکت از سال ۲۰۰۵ میلادی در حوزه تولید مرکب‌ چاپ فعالیت دارد و محصولاتمان، طیف وسیعی از جوهرهای یووی را شامل می‌شود که در چاپ افست، لترپرس، فلکسوگراف و سیلک اسکرین، کاربرد دارند.

وی با اشاره به اینکه سابقه صادرات و عرضه جوهرهای لاکسل به ایران، به سال ۲۰۰۹ میلادی بازمی‌گردد، افزود: گستردگی صنعت چاپ و تعدد ماشین‌آلات چاپ باعث شده نیاز و مصرف ایران به انواع مرکب، به میزان چشم‌گیری افزایش پیدا کند و این مساله، ایران را به بازاری بزرگ و مهم برای ما تبدیل کرده است.

احمد که در پاسخ به این سوال که با توجه به گستره فعالیت و همکاری با کشورهای منطقه، صنعت چاپ و بسته بندی در ایران را چطور ارزیابی می‌کنید، گفت: صنعت چاپ و بسته‌بندی ایران به لحاظ تکنولوژی، کمی از سایر کشورهای توسعه‌یافته عقب است اما با این حال نمی‌توان منکر حرکت سریع آن در سال‌های اخیر شد؛ به طوری که این فاصله در حال کم شدن است؛ خصوصا به کمک نمایشگاه‌هایی نظیر نمایشگاه «آینده چاپ ایران» که امسال در آن شرکت داشتیم.

وی ایران را یکی از بازارهای مهم منطقه برای محصولات شرکت لاکسل دانست و ادامه داد: کیفیت مرکب‌های تولیدی ما بسیار بالا است؛ به‌خصوص برای استفاده در ماشین‌های جدیدی که اخیرا تولید و از سوی مجتمع‌های چاپ و بسته‌بندی در ایران، به کار گرفته‌ شده‌اند. بنابراین طبیعی است که کشور شما با توجه به جمعیت بالایی که در مقایسه با کشورهای حوزه خلیج فارس دارد، بازار منحصر به فردی و بزرگتری محسوب شود. در واقع فرصت‌های چاپ و بسته‌بندی فراوانی در ایران وجود دارد که زمینه‌ساز توسعه و گسترش این بازار را ایجاد می‌کند.

مدیرعامل و مالک شرکت لاکسل در امارات در پاسخ به این سوال آیا این امکان وجود دارد که در ایران نیز شاهد حضور برندهای جهانی و تاسیس کارخانه‌هایی در حوزه تولید مرکب باشیم، خاطر نشان کرد: با شرایط موجود، این احتمال را نمی‌بینم. واقیعت این است که تولید در ایران، کار بسیار سختی است؛ بیشتر به خاطر تحریم‌هایی که برای واردات مواد خام وجود دارد که ناخواسته، هزینه واردات این مواد را به شکل چشم‌گیری افزایش می‌دهد. بنابراین برای تولید در ایران، هیچ برنامه‌ای را برای آینده متصور نیستیم و زلر نیز چنین تصمیمی را در دستور کار ندارد. با این وجود، همانطور که اطلاع دارید در حال حاضر محصولات زلر با برند لاکسل به شکل گسترده در بازار ایران عرضه و فروخته می‌‌شود؛ البته به عنوان یک محصول تمام شده، و نه به عنوان مواد اولیه.

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات