بانک مسکن بازوی اجرایی دولت در طرح نهضت ملی مسکن

مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به اینکه این بانک بازوی اجرایی دولت در طرح نهضت ملی مسکن است،گفت: همکاران بانک مسکن در سراسر کشور نسبت به تامین منابع مالی برنامه دولت سیزدهم تحت عنوان “نهضت ملی مسکن”، اهتمام ویژه داشته و برای این منظور تمام امکانات بانک بسیج شده است ،که در همین راستا، مقرر شده تا سهم بخش مسکن از مجموع تسهیلات شبکه بانکی به ۲۰ درصد مجموع تسهیلات پرداختی افزایش یابد که با عمل به آن قطعا بخش مسکن به عنوان موتور متحرکه و پیشران سایر بخش‌ها نقش به سزایی در بهبود شرایط اقتصادی خواهد داشت.

محمود شایان در گفت‌وگوی اختصاصی با پایگاه خبری تحلیلی دنیای سرمایه‌گذاری آنلاین با بیان اینکه همکاران بانک مسکن در سراسر کشور نسبت به تامین منابع مالی برنامه دولت سیزدهم تحت عنوان “نهضت ملی مسکن”، اهتمام ویژه داشته و برای این منظور تمام امکانات بانک بسیج شده است،گفت: در همین راستا، مقرر شده تا سهم بخش مسکن از مجموع تسهیلات شبکه بانکی به ۲۰ درصد مجموع تسهیلات پرداختی افزایش یابد که با عمل به آن قطعا بخش مسکن به عنوان موتور متحرکه و پیشران سایر بخش‌ها نقش به سزایی در بهبود شرایط اقتصادی خواهد داشت.

وی افزود: بانک مسکن این آمادگی را دارد که با قبول عاملیت از جانب سایر بانک‌ها، نیابتا سهم آنها را نیز پرداخت کند؛ بنابراین بانک‌هایی که تمایل به استفاده از امکانات و شعب بانک مسکن در پرداخت تسهیلات موضوع طرح را دارند، می‌توانند با انعقاد قرارداد عاملیت از امکانات این بانک استفاده کنند.

مدیرعامل بانک مسکن تصریح‌کرد: توانمند‌سازی مالی خانوارهای فاقد مسکن به‌ویژه گروه‌های کم‌درآمد (با هدف دست‌یابی آنان به دریافت تسهیلات با اقساط در استطاعت از دغدغه‌های بانک مسکن بوده است. این بانک در طرح اقدام ملی مسکن به عنوان بازوی اجرایی دولت نقش محوری داشته و بالاترین سهم را به عهده گرفته اس. از طرفی، با توجه به توقف افتتاح سپرده صندوق پس‌انداز مسکن یکم از تاریخ هشتم آذرماه سال ۱۳۹۹، بانک تا سقف تعهدات پذیرش شده قبلی و در چارچوب ضوابط و مقررات جاری از جمله الزام به خانه اولی بودن متقاضی و…، اقدام به پرداخت تسهیلات مسکن خواهد کرد. همچنین افزایش جذابیت طرح‌های دیگری نظیر حساب پس‌انداز مسکن جوانان که خودکفا بوده و نیاز به حمایت خارج از بانک ندارد، در دستور کار قرار دارد، به همین منظور، سقف تسهیلات این حساب در سال جاری ۲/۵ برابر شده و در نظر است تا در سال بعد و در صورت نیاز در سال‌های بعدتر، روند افزایش سقف تسهیلات همچنان تداوم یابد.

شایان به حساب پس‌انداز مسکن جوانان، به عنوان یک حساب برنامه‌ای با امکان سپرده‌گذاری ماهانه، سالانه و یک‌جا اشاره کرد و افزود: مدت بازپرداخت به عنوان یکی از برنامه‌های بانک مبنی بر برنامه‌ریزی برای خانه‌دار شدن جوانان در آینده است. در سال جاری با لحاظ افزایش توان مالی متقاضیان و ایجاد مطلوبیت به عنوان مشتریان وفادار و با برنامه بانک، تقویت حساب پس‌انداز مسکن جوانان و حمایت از سیاست‌های دولت در بخش مسکن، سقف تسهیلات اعطایی از محل حساب پس‌انداز مسکن جوانان برای افتتاح‌کنندگان حساب مذکور در سال ۱۴۰۰، متناسب با روند تورم افزایش یافت. افزایش سقف تسهیلات برای حساب‌های افتتاحی در سال ۱۴۰۱ نیز از هم‌اکنون در دست بررسی است.

وی اضافه‌کرد: پرداخت تسهیلات از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن، به عنوان طرح مکمل، برای حساب‌های صندوق پس‌انداز مسکن است. این محصول، برای استفاده از فروش اقساطی، ساخت، جعاله و اخیرا ودیعه مسکن تعریف شده که تسهیلات خرید و ساخت از این محل به صورت زوجین نیز قابل استفاده است. در سال جاری سقف این تسهیلات با اخذ مجوز از بانک مرکزی تا ۲ برابر سقف‌های گذشته افزایش یافت.

مدیرعامل بانک مسکن تصریح‌کرد: بانک مسکن، تنها بانک توسعه‌ای – تخصصی در حوزه مسکن و توسعه شهری است که با پشتیبانی از اجرای اهداف کلان دولت در توسعه کمی و کیفی بخش مسکن و رونق آن، نقش مهم و موثری در توانمند‌سازی مالی فاقدین مسکن، تامین مالی متقاضیان، اجرای برنامه‌های مالی- بانکیِ طرح‌های توسعه‌ای دولت در حوزه مسکن و توسعه شهری و بازآفرینی شهری را ایفا می‌کند. در همین راستا، بانک مســکن به عنوان ســازمان پیشــرو در حمایت از اجرای طرح نهضت ملی مسکن در اجرای طرح‌های کلان مسکن از جمله طرح ساخت یک‌میلیون واحد مسکونی در کشور بار دیگر همــکاری حداکثری در راســتای کمک به خانه‌دار شدن اقشار و گروه‌های کم‌درآمد را به عنوان استراتژی اصلی خود اعلام کرده است.

انتهای‌پیام/

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات