برنامه‌ریزی برای تسهیل تردد زائران پاکستانی در همایش جهانی اربعین‌حسینی

با هدف تسهیل تردد زائران پاکستانی حضرت اباعبدالحسین(ع) جلسات هم‌اندیشی با مجموعه فدراسیون بازرگانی و صنایع پاکستان، اتاق بازرگانی کراچی و هلدینگ NLC وزارت حمل و نقل و ارتباطات ایالت سند پاکستان با حضور و هماهنگی کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر کراچی پاکستان برگزار شد.

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنیای سرمایه‌گذاری آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، داریوش باقرجوان مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافر این سازمان با اعلام این خبر اظهار داشت: مجموعه این پیگیری‌ها و هماهنگی‌ها در جهت تسهیل آمد و شد زائران اربعین کشور پاکستان با هدف ایجاد هم‌افزایی بین دو کشور در بخش دولتی از طریق ایجاد کارگروه اربعین در کشور پاکستان توسط وزیر حمل و نقل و ارتباطات ایالت سند پاکستان و رفع موانع و مشکلات زائران در کشور پاکستان و همچنین اعلام موارد مورد نیاز جهت پیگیری و رفع موانع در کشور جمهوری اسلامی ایران از طریق دیپلماسی فیمابین و با نظارت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوده است .

باقرجوان افزود: مجموع فعالیت‌های توریستی و زیارتی پاکستان درحوزه ایران مشتمل بر سفرهای زیارتی اربعین، سفرهای مشهد مقدس و قم بوده و همچنین جابجایی زمینی توریست‌های کشور پاکستان جهت گذر از ایران و دستیابی به مرزهای کشورهای همجوار می‌باشد.

وی گفت: طرفین ضمن بررسی موارد فیمابین در حوزه دولتی و همچنین نهادهای بخش خصوصی به اتفاق بر راهبرد توسعه روابط حمل و نقل مسافر همانند ترانزیت در بخش کالا تأکید و پیشنهادات لازم را بیان کردند.

مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافر اعلام کرد: در این جلسات مقرر شد به منظور بهبود تردد زائران اربعین ظرفیت‌های حمل و نقل کشور پاکستان در این ایام به‌صورت کامل در اختیار زائران قرار گیرد و طرف ایرانی در مرزهای میرجاوه و ریمدان تسهیلات لازم را ایجاد کند.

باقر جوان افزود: یکی از موارد حائز اهمیت در فصل مشترک حمل و نقل زائران و مسافران هماهنگی با پلیس راهور نیروهای انتظامی جمهوری اسلامی ایران برای مجوز تردد در جاده‌های ایران می‌باشد که طرف ایران متعهد شد در این زمینه تسهیلات مورد نیاز را فراهم سازد.

وی گفت: درخصوص عبور از پایانه‌های مرزی و استقرار تیم کارنه دو پاساژ و مجوز عبور از مرز ریمدان برای ناوگان پاکستانی شرایط فراهم شد و با توجه به مسیر کوتاه‌تر و ایمنی عبور و مرور از مسیر کراچی_ ریمدان هرگونه تقاضای طرف مقابل قابل بررسی و پیگیری در این زمینه خواهد بود.

باقر جوان همچنین اظهار داشت: در این جلسه مقرر شد تا پایان ایام اربعین حسینی و برای سال‌های آینده بصورت ویدئوکنفرانسی و حضوری کلیه موارد و مسائل و موانع احصاء و در جهت حل و فصل آن بصورت دبیرخانه دائمی اقدامات موثر و عملیاتی در دستور کار قرار گیرد.

شایان ذکر است هیات ایرانی به ریاست حمیدرضا شهرکی معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و با حضور مسئولان وزارت راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و تشکل‌های صنفی بخش خصوصی حمل و نقل مسافر حضور داشتند.

انتهای‌پیام/

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات