بلومبرگ گزارش داد:

برنامه ریزی آرامکو برای یک عرضه اولیه میلیارد دلاری

واحد پالایش آرامکو عربستان سعودی لوبریف به دنبال عرضه عمومی است. این شرکت بانک های بزرگ بین المللی را برای مدیریت فهرست استخدام کرده است. عرضه در بازار سهام عربستان می تواند تا ۱ میلیارد دلار افزایش یابد.

به گزارش بلومبرگ، لوبریف، یک واحد پالایشی غول نفتی عربستان سعودی آرامکو است، که بانک‌های بین‌المللی بزرگ را برای مدیریت عرضه اولیه قریب‌الوقوع خود در بازار سهام عربستان که می‌تواند حدود یک میلیارد دلار ارزش داشته باشد، استخدام کرده است .

بانک‌هایی، از جمله سیتی‌گروپ و HSBC ، فروش سهام در این عرضه اولیه را که لوبریف در بیانیه‌ی آخر هفته خود اعلام کرده، هدایت خواهند کرد.

  بانک های SNB Capital، HSBC، سیتی گروپ و مورگان استنلی در اعلامیه لوبریف به عنوان مشاوران مالی مشترک، تنظیم کنندگان اوراق بهادار، هماهنگ کنندگان جهانی و پذیره نویسان فرآیند عرضه اولیه ذکر شده اند.

اداره بازار سرمایه عربستان گفت، لوبریف هفته گذشته مجوزی از تنظیم کننده بازار عربستان برای ادامه عرضه اولیه عمومی دریافت کرده است.
شرکت نفتی پایه آرامکو عربستان (لوبریف) روز یکشنبه اعلام کرد که قصد دارد ۲۹.۶۶ درصد از سرمایه سهام خود را از طریق عرضه اولیه عمومی (IPO) به مردم عرضه کند و سهام خود را در بازار اصلی بورس عربستان سعودی که به نام تداول آن را می شناسند، عرضه کند.

لوبریف گفت: تمام ۵۰,۰۴۵,۰۰۰ سهام عادی به سرمایه گذاران فردی و نهادی عرضه می شود.

طبق اعلام این شرکت، انتظار می‌رود اعلام محدوده قیمت و فرآیند پذیره نویسی نهادی بین ۱۴ تا ۹ آذرماه انجام شود. اعلام قیمت نهایی و اعلامیه نهایی در تاریخ ۱۱ آذرماه پیش‌بینی می‌شود. تمامی مراحل لازم در فروش سهام تاریخ شروع معاملات متعاقبا اعلام خواهد شد.

این شرکت در وب سایت خود می گوید که لوبریف در سال ۲۰۲۱ معادل ۲.۳۵۹ میلیارد دلار درآمد داشته است.

عرضه اولیه لوبریف از جاه طلبی های رشد آن پشتیبانی می‌کند، تجارت رقابتی خود را تقویت می کند و فرصت های جدیدی را برای سهامداران خود باز می‌کند. طارق عبدالعزیز النوعیم، رئیس و مدیر عامل شرکت در بیانیه‌ای گفت: لوبریف از زمان تأسیس خود برای ارائه محصولات نفت پایه با کیفیت بالا در پادشاهی عربستان سعودی و فراتر از آن، و در عین حال ایجاد ارزش برای همه ذینفعان، شهرت خوبی به دست آورده است.

منبع:اقتصاد آنلاین

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات