تقاضا پایدار بود؛

بورس امروز ۸ آذر ۱۴۰۱ / حقیقی‌ها از خودرو پیاده شدند

در جریان معاملات امروز شاخص کل با افزایش بیش از ۶ هزار واحدی همراه شد و شاخص هم وزن نیز ۳هزار واحدی را تجربه کرد. ارزش معاملات خرد برای دومین روز پیاپی به بالای ۳هزار میلیارد تومان رسید. امروز گروه خودرویی شاهد بیش‌ترین خروج پول حقیقی بود.

به گزارش دنیای سرمایه گذاری آنلاین به نقل از اقتصادآنلاین؛ بر خلاف سه روز گذشته معاملات امروز بورس روند با ثبات تری را تجربه کرد؛ فارغ از رشد امروز شاخص کل، موضوع مهم ‌ثبات تقاضا در بازار بود. در روزهای ابتدایی هفته، بارها تجربه کردیم که روند بازار در طول معاملات تغییر کرده بود؛ موضوعی از بلاتکلیفی معامله گران و بی ثباتی بازار خبر می داد. ولی امروز از ابتدای بازار شاهد بهبود نسبی تقاضا در کلیت بازار بودیم و شاخص کل و شاخص هم وزن روند با ثباتی را طی کردند.

شاخص کل در پایان معاملات امروز با افزایش حدود ۵هزار و ۹۰۰ واحدی همراه بود و توانست تا ارتفاع یک میلیون و ۴۱۴ هزار واحدی بالا بیاید.

فملی با ۹۷۲، نوری با ۸۳۸ و شبندر با ۸۰۰ واحد بیش‌ترین نقش را در صعود امروز شاخص کل داشتند.کگل نیز با ۸۱۱ واحد تاثیر منفی، از رشد بیش تر شاخص کل جلوگیری کرد.

شاخص هم وزن نیز توانست با افزایش حدود ۳هزار واحدی به سطح ۴۱۲ هزار واحدی برسد.
امروز ارزش معاملات خرد به رقم ۳هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسید تا برای دومین روز متوالی بالای سطح ۳هزار میلیارد تومان باقی بماند.

حقیقی‌ها هم در مجموع حدود۳۶ هزار میلیارد تومان از بازار خارج کردند که در این میان گروه خودروسازی با ثبت ۷۲ میلیارد تومان خروج پول حقیقی رکورددار بود. خودرو و خساپا نیز نمادهایی بودند که در معاملات امروز بالاترین خروج پول حقیقی را ثبت کردند. خودرو ۳۳ میلیارد تومان و خساپا ۲۴ میلیارد تومان خروج پول حقیقی را تجربه کرده بود. آریان نیز با ۲۶ میلیارد تومان از نمادهایی است که شاهد خروج پول حقیقی قابل توجه بود.

در نقطه مقابل، بوعلی با ۳۹، سبزوا با ۱۷ و اسیاتک با ۱۴ میلیارد تومان بیش‌ترین ورود پول حقیقی را ثبت کردند.

منبع:اقتصاد آنلاین

انتهای پیام

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات