رستگاری در پایان هفته

بورس با سبزپوشی به یلدا رفت

اگرچه بازار سرمایه هفته گذشته را رشد به پایان رساند و امید می رفت که این هفته نیز بورس سبز پوش باشد اما در آغاز هفته شاخص کل فروریخت و فعالان بازار سرمایه را غافلگیر کرد.

اگرچه بازار سرمایه هفته گذشته را رشد به پایان رساند و امید می رفت که این هفته نیز بورس سبز پوش باشد اما در آغاز هفته شاخص کل فروریخت و فعالان بازار سرمایه را غافلگیر کرد. با این رویداد، بورس این هفته را با کاهش ارزش آغاز کرد و در پایان معاملات شنبه گذشته شاخص کل بورس تهران با ۲ هزار و ۸۴۰ واحد کاهش در ارتفاع یک میلیون و ۴۶۹ هزار واحدی ایستاد. در این روز شاخص هم‌وزن با ۲‌هزار و ۷۱۴ واحد افزایش به ۴۳۶ هزار و ۴۷۷ واحد و شاخص قیمت با یک هزار و ۶۱۵ واحد رشد به ۲۵۹ هزار و ۸۲۱ واحد رسید. اما این سقوط دیری نپایید و در روز دوم شاخص کاهش روز اول را جبران و چند برابر کاهش روز اول، رشد کرد. به این ترتیب شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات یکشنبه، با ۳۰ هزار و ۳۰۸ واحد افزایش در ارتفاع یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی ایستاد.در این روز شاخص هم‌وزن با هفت ‌هزار و ۴۸۴ واحد افزایش به ۴۴۳ هزار و ۹۶۲ واحد و شاخص قیمت با چهار هزار و ۴۵۵ واحد رشد به ۲۶۴ هزار و ۲۷۷ واحد رسید. رشد دوم این هفته در روز دوشنبه رخ داد که البته قدرت ناچیزی داشت و فقط سبز پوشی بورس را حفظ کرد. در این صورت شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات دوشنبه گذشته، با ۶۷۵ واحد افزایش در ارتفاع یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی ایستاد. شاخص هم‌وزن با ۶۵۶ واحد کاهش به ۴۴۳ هزار و ۳۰۵ واحد و شاخص قیمت با ۳۹۰ واحد افت به ۲۶۳ هزار و ۸۸۶ واحد رسید.

سقوط هر دو شاخص در میانه هفته  

رشد نحیف شاخص در دوشنبه، زنگ خطر را برای سقوط شاخص به صدا در آورد و به همین دلیل شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات سه‌شنبه، با هشت هزار و ۸۱۳ واحد کاهش در ارتفاع یک میلیون و ۴۹۲ هزار واحدی ایستاد. در میانه هفته شاخص هم‌وزن نیز با ۹۰۶ واحد کاهش به ۴۴۲ هزار و ۳۹۸ واحد و شاخص قیمت با ۵۳۹ واحد افت به ۲۶۳ هزار و ۳۴۶ واحد رسید. با این حال شاخص کل نگذاشت تلخی سقوط تا پایان هفته ادامه پیدا کند و امروز در پایان هفته کاری، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات چهارشنبه، با چهار هزار و ۱۰۴ واحد افزایش در ارتفاع یک میلیون و ۴۹۶ هزار واحدی ایستاد. شاخص هم‌وزن با سه هزار و ۳۲۲ واحد افزایش به ۴۴۵ هزار و ۷۲۰ واحد و شاخص قیمت با یک هزار و ۹۷۷ واحد رشد به ۲۶۵ هزار و ۳۲۳ واحد رسید.

البته این امید وجود دارد که یلدای بورس سبزپوش، تدوام پیداکند و خود را به صبح شنبه آینده متصل کند؟ اگر چنین شود شاید بتوان انتظار داشت که بورس هفته آینده را سبزپوش ادامه دهد و امید را به اردوگاه معامله گران بازارسرمایه برگرداند.

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات