بورس کالا گره قیمت‌گذاری در بازار خودرو را باز می‌کند؟/ خودروهای خارجی هم در بورس کالا فروخته می‌شوند!

در حالی عرضه خودرو در بورس کالا به صورت رسمی کلید خورده است که هنوز برای بسیاری از مردم خرید خودرو از بورس کالا به یک معمای عجیب و سوال برانگیر تبدیل شده است.

به‌گزارش اختصاصی پایگاه خبری تحلیلی دنیای سرمایه‌گذاری آنلاین؛ براساس اطلاعیه بورس کالا، نخستین محصول ایران خودرو برای عرضه در بورس کالا ۳۰۰ دستگاه هایما S۷ مشکی و ۲۰۰ دستگاه هایما S۷ سفید است.

براساس اطلاعیه عرضه، هر کد ملی صرفا مجاز به ثبت سفارش در یک کد عرضه خودرو است و صدور سند و شماره‌گذاری فقط به اسم شخص خریدار خودرو خواهد بود.قیمت پایه هایما S۷ تولیدی ایران خودرو در بورس کالای ایران ۷۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

با توجه به انیکه بازار خودرو همچنان رکود تورمی سنگینی را پشت سر می‌گذارد، به نظر می‌رسد، عرضه خودرو در بورس کالا می‌تواند به عنوان یک راهکار مهم برای افزایش میزان تقاضا در برابر عرضه محسوب شود.

نکته مهم اینجاست که معیار قیمت‌گذاری خودرو در بورس کالا همچنان نامفهوم و نامشخص است که این موضوع مهم باید برای مردم به طور کامل مشخص شود.

از طرف دیگر نسخه بورس کالا برای خودروهای ایرانی فعلا در مرحله آزمایشی در حال اجراست اما، باید مشخص شود که برای قیمت‌گذاری خودروهای خارجی هم نسخه بورس کالا جواب می‌دهد؟

بنابراین طی چند سال گذشته، حرف و حدیث‌های فراوانی پیرامون نحوه قیمت‌گذاری خودرو مطرح بوده است. باید به این واقعیت مهم اشاره کرد که بورس کالا می‌تواند به عنوان یک راهکار مهم برای تعیین قیمت یک خودرو در نظر گرفته شود، به شرطی که معیارها و شاخص‌ها به درستی رعایت شود.

انتهای‌پیام/

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات