نگاهی به بازار ارز دیجیتال در روزهای گذشته؛

بیت کوین تقویت شد

قیمت بیت کوین در ۹ روز گذشته بالای ۲۰٬۰۰۰ دلار باقی مانده است؛ اما بدترشدن شرایط دیگر بازارها باعث شده است معامله‌گران درباره تبدیل‌شدن این منطقه به حمایت مهم برای ادامه روند صعودی تردید کنند.

قیمت بیت کوین در ۹ روز گذشته بالای ۲۰٬۰۰۰ دلار باقی مانده است؛ اما بدترشدن شرایط دیگر بازارها باعث شده است معامله‌گران درباره تبدیل‌شدن این منطقه به حمایت مهم برای ادامه روند صعودی تردید کنند. علاوه بر این، داده‌های جدید نشان می‌دهد موقعیت‌های معاملاتی معامله‌گران حرفه‌ای می‌تواند بیت کوین را با مقاومت ۲۱٬۰۰۰ دلاری روبه‌رو کند.
بررسی شرایط هولدرها به تفکیک موجودی بیت کوین کیف پول‌شان، بینش‌ دقیق‌تری را درباره این روند فراهم می‌کند. سرمایه‌گذارانی با کمتر از یک بیت کوین موجودی، در اواخر اکتبر دوباره وارد مرحله انباشت شدند؛ مشابه سرمایه‌گذارانی که بین ۱۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ بیت کوین موجودی دارند. آدرس‌هایی که بیش از ۱۰٬۰۰۰ بیت کوین در اختیار دارند نیز همان‌طور که از اواسط ژوئیه شروع کرده بودند، به فروش خود ادامه دادند.
طی چند روز گذشته ریزش قابل‌توجهی در دوج کوین از سطح ۰.۱۶ دلار مشاهده شد. اگر حمایت کلیدی ۰.۰۹ دلاری دست نخورده باقی بماند، این شانس پدید می آید که این ارز دیجیتان روندی صعودی را آغاز کند. در این باره نیوز بی‌تی‌سی گزارش داد که دوج کوین چند روز پیش جهش صعودی کم‌سابقه‌ای را با عبور از مقاومت ۰.۰۷ دلاری تجربه کرده بود. این حرکت صعودی در ادامه با شکسته‌شدن مقاومت روانی ۰.۱ دلاری و پیشی‌گرفتن عملکرد قیمتی دوج کوین از بیت کوین و اتریوم همراه بود. پس از عبور از مقاومت‌های ۰.۱۲ و ۰.۱۵ دلاری، این روند صعودی در نهایت با رسیدن قیمت به اوج ۰.۱۶۰۹ دلاری به پایان رسید و اصلاح قیمت آغاز شد که در ابتدا با شکسته‌شدن حمایت‌های ۰.۱۴۲ و ۰.۱۳۵ دلاری همراه بود. حمایتی کلیدی بعدی که در جریان این سقوط از دست رفت حمایت خط روند صعودی روی نمودار در ۰.۱۱۸۰ دلار بود و پس از آن سطح ۵۰درصد اصلاحی فیببوناچی نیز شکسته شد. گفتنی است در این تحلیل سطوح فیبوناچی بر اساس حرکت صعودی دوج کوین از ۰.۰۵۵۱ دلار تا اوج ۰.۱۶۰۹ دلاری تنظیم شده‌اند.
قیمت در حال حاضر مشغول آزمایش یک ناحیه حمایتی در نزدیکی ۰.۰۹۵۵ دلار و سطح ۶۱.۸درصد اصلاحی فیبوناچی است و اگر در ادامه این حمایت از نیز از دست برود، اصلاح چند روز اخیر دوج کوین عمیق‌تر خواهد شد. حمایت‌های بعدی قیمت در ۰.۰۹۰۰ و ۰.۰۸۹۵ دلار شکل گرفته‌اند و اگر خریداران در حفظ این دو سطح هم ناموفق ظاهر شوند، راه برای سقوط قیمت دوج کوین تا ۰.۰۵۵۰ دلار باز خواهد شد. در مقابل، اگر قیمت در ادامه موقعیت خود را بالای ۰.۰۹۵۵ دلار حفظ کند، شانس دوج کوین برای آغاز یک حرکت صعودی تازه افزایش پیدا خواهد کرد. در این صورت، نزدیک‌ترین مقاومت پیش روی خریداران سطح ۰.۱۱۵۰ دلار است.
اولین مقاومت کلیدی پیش روی دوج کوین ۰.۱۲۰۰ دلار خواهد بود و عبور از آن می‌تواند راه برای ادامه حرکت صعودی این میم کوین تا ۰.۱۳۵ دلار باز کند. در نمای ۴ ساعته بازار دوج کوین، شاخص مکدی (MACD) در حال شتاب‌گرفتن در محدوده نزولی بوده و شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز در آستانه ورود به ناحیه اشباع فروش است. همان‌ طور که گفته شد، ۰.۰۹۵۵ و ۰.۰۹۰۰ دلار حمایت‌‌های کلیدی دوج کوین هستند و ۰.۱۱۵۵۰ و ۰.۱۲۰۰ دلار هم به‌عنوان مقاومت‌‌‌های پیش روی قیمت عمل می‌کنند. در حالی که قیمت بیت کوین پس از ۱۲ روز به زیر حمایت روانی ۲۰٬۰۰۰ دلاری سقوط کرده است، داده‌های درون‌زنجیره‌ای نشان می‌دهد که نهنگ‌ها از اواخر ماه اوت رفتاری متضاد با سرمایه‌گذاران خرد داشته‌اند. در حقیقت، به نظر می‌رسد که نهنگ‌ها هنوز با احساسات صعودی سرمایه‌گذاران خرد نسبت به روند آینده بازار همراه نشده‌اند. به گزارش کریپتو اسلیت، سرمایه‌گذاران خرد (با موجودی کمتر از یک بیت کوین) مشغول انباشت هستند، در حالی که نهنگ‌هایی با بیش از ۱۰٬۰۰۰ بیت کوین، دارایی‌های خود را می‌فروشند.
در طول رکود بازار در ماه مه که با فروپاشی شبکه ترا آغاز شد، سرمایه‌گذاران به انباشت بیت کوین ادامه دادند. با این حال، این روند در ماه اوت با منفی‌شدن احساسات بازار به پایان رسید و باعث شد تا قیمت بیت کوین در طول سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ تقریباً ثابت بماند. با اینکه در این دوره تعداد فروشندگان از خریداران بیشتر بود، این نیرو ظاهراً به‌اندازه‌ای نبود که بیت کوین را برای یک دوره طولانی زیر ۱۸٬۰۰۰ دلار نگه دارد. حفظ قیمت بیت کوین در محدوده ۲۰٬۰۰۰ دلاری در طول سه ماهه سوم و در میانه فشار فروش بی‌وقفه، وجود حمایت قوی در این سطح را نشان می‌دهد. از واسط ماه اوت بیت کوین بازاری رِنج را تجربه کرده و در بازه ۱۸٬۰۰۰ تا ۲۲٬۰۰۰ دلاری معامله شده است.

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات