تامین برق پایدار برای میدان‌های نفتی غرب کارون/ تابستانی آرام در انتظار میادین نفتی

بلوک بخار نیروگاه غرب کارون با هدف برق‌رسانی به‌ میدان‌های نفتی حوزه غرب کارون در روزهای گذشته به بهره‌برداری رسید.

به گزارش دنیای سرمایه گذاری آنلاین به نقل از ایسنا، فاز بخار نیروگاه غرب کارون هم‌زمان با افزایش ظرفیت ۱۶۰ مگاواتی این نیروگاه در سفر رئیس‌جمهوری به این استان به بهره‌برداری رسمی رسید. هدف از تأسیس این نیروگاه، ‌ برق‌رسانی به‌ میدان‌های نفتی حوزه غرب کارون بوده که افزون بر ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی، ‌پست‌های فشار قوی و خطوط انتقال برق نیز با همت متخصصان توانمند ایرانی احداث شده است.

در این زمینه تاکنون دو پست ۴۰۰ کیلو ولت، ‌ دو پست ۲۳۰ کیلو ولت و ۱۸۰ کیلومتر خطوط انتقال احداث شده و ۱۲۰ کیلومتر در حال اجراست. نیروگاه سیکل ترکیبی یاد شده شامل دو واحد گازی به ظرفیت اسمی ۱۶۶ مگاوات و  یک واحد بخار به ظرفیت اسمی ۱۶۰ مگاوات در مجموع به ظرفیت اسمی ۴۹۲ مگاوات در شرایط استاندارد ساخته شده است.

با اجرای این طرح ۶۶۰ فرصت مستقیم شغلی ایجاد شده است و شرکت‌های داخلی ۱۰۰ درصد تجهیزات این نیروگاه را تأمین کردند.

قرارداد این طرح از نوع BOO است که شرکت مهندسی و توسعه نفت ایران از سوی شرکت ملی نفت ایران کارفرمای این طرح بود و شرکت مپنا به‌عنوان پیمانکار اجرای آن را به‌عهده داشت.

برای اجرای این طرح ۳۲۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری شده است که بازپرداخت آن با تضمین ۲۰ ساله خرید برق از نیروگاه از سوی شرکت ملی نفت ایران انجام می‌شود.

با بهره‌برداری از نیروگاه غرب کارون، ‌ افزون بر تأمین برق میدان‌های نفتی غرب کارون، در سه سال گذشته با تزریق برق مازاد به شبکه سراسری در فصل تابستان همکاری نزدیکی با وزارت نیرو برای تأمین برق استان خوزستان و شبکه سراسری برق کشور انجام شده است.

نیروگاه سیکل ترکیبی غرب کارون در استان خوزستان و ۲۷ کیلومتری جنوب اهواز واقع شده است.

منبع:ایسنا

انتهای پیام

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات