معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی‌:

تاکید وزارت راه بر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است

معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی‌ با تاکید بر لزوم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اظهار کرد: تلاش شده که در احکام دائمی کشور، موضوعات مربوط به تامین سرمایه‌گذاری و شرکت سرمایه‌گذاران در فعالیت‌های حمل و نقلی آورده شود تا آنها بتوانند با نگاه دائمی‌تر و تضمین بیشتری به سرمایه‌گذاری نگاه کنند.

به گزارش دنیای سرمایه گذاری آنلاین به نقل از ایسنا، شهریار افندی‌زاده اظهار کرد: روز ‌۲۶ آذر یادآورر تلاش‌های افرادی است که به فرمان حضرت امام پاسخ دادند و توانستند کالاهای اساسی را از بنادر جنوبی ایران در زمان جنگ تحمیلی حمل کنند که تاثیر بسیاری در معیشت مردم در آن زمان داشت؛ از این رو در سال ۱۳۷۶ روز ۲۶ آذر به عنوان روز حمل و نقل نامگذاری و بعدها از این روز تا اول دی ماه به عنوان هفته حمل و نقل نامگذاری شده ‌و روز اول دی ماه نیز روز راهدار است.

وی با بیان اینکه ششمین نمایشگاه حمل و نقل امروز افتتاح  شد و تا ۲۹ آذر ادامه دارد، افزود: در این نمایشگاه حدود ۳۱۱ شرکت و سازمان حضور دارند که حدود ۹۰ شرکت دانش‌بنیان و استارت‌آپ هستند که در این سال‌ها تحولات زیادی در حوزه حمل و نقل ایجاد کردند، همچنین حدود ۱۷ شرکت خارجی برای بازدید از نمایشگاه آماده شدند. در این نمایشگاه بنا شده سازمان‌های وزارت راه و شهرسازی با ایجاد میز خدمت با مردم ارتباط برقرار کنند. ایجاد میزگردهای تخصصی هم نشان می‌دهد که حمل و نقل یک موضوع تخصصی است و می‌تواند سرمنشا خدمات مناسب و تاثیرگذار در اقتصاد کشور باشد.

معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر تخصصی بودن حوزه حمل و نقل بیان کرد: برای اینکه بتوانیم برای کشورمان یک برنامه مشخص داشته باشیم، در وزارت راه و شهرسازی، طرح جامع حمل و نقل تبییین خواهد شد و امیدواریم این طرح تا سال ۱۴۰۲ تدوین شود تا اولویت‌های کشور بتواند بر اساس چشم‌اندازها و راهبردها، یک برنامه مشخص برای کشور داشته باشد.

افندی‌زاده با اشاره به چالش‌های حوزه حمل‌ونقل بیان کرد: یکی‌از موارد مورد توجه وزارت راه و شهرسازی، استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است. اگر بتوانیم بخش خصوصی را به صورت فعال در بازار وارد کنیم، مانند کشورهای پیشرفته می‌توانیم تحول‌های زیادی ایجاد کنیم. این امر در توسعه و نوسازی ناوگان و ایجاد زیرساخت‌ها تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: نکته عمده این است که چرا این موضوع در کشور ما به کندی صورت می گیرد؟ آیا سرمایه کافی در کشور وجود ندارد؟ آیا تضمین لازم برای سرمایه‌گذاری نداریم؟ آیا دید کافی و بلندمدت برای سرمایه‌گذاری وجود ندارد؟ با توجه به این موارد تلاش شده که در احکام دائمی کشور، موضوعات مربوط به تامین سرمایه‌گذاری و شرکت سرمایه‌گذاران در فعالیت‌های حمل و نقلی آورده شود تا آنها بتوانند با نگاه دائمی‌تر و تضمین بیشتری به سرمایه‌گذاری نگاه کنند، همچنین تلاش شد در برنامه هفتم توسعه، که برنامه پنج ساله و راهبردی کشور است، این کار صورت بگیرد.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ما باید به سمتی برویم که توسعه زیرساخت‌ها را به بخش خصوصی بسپریم، گفت: نگهداری راه‌ها، توسعه ناوگان ریلی و هوایی، دریایی ‌ جاده‌ای می‌تواند با تامین منابع، تحول ایجاد کند. استفاده از فناوری‌ها امروزه می‌تواند در حمل و نقل تاثیر بگذارد. با رویکردی که در دولت وجود دارد امیدواریم بتوانیم محل مناسبی برای سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساخت، ناوگان و هوشمندسازی فراهم کنیم. این برنامه در احکام دائمی و برنامه هفتم هم ایجاد شده تا زمینه اطمینان در بخش حمل و نقل ایجاد شود و به آینده اطمینان داشته باشیم.

منبع:ایسنا

انتهای پیام

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات