تداوم تعادل در بازار سرمایه تا پایان فصل تابستان/ تزریق نقدینگی عامل رونق بیشتر بورس

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه تا انتهای فصل تابستان یک روند متعادل و رو به رشد را در پیش می‌گیرد و برای رشد بیشتر بازار باید منتظر ورود بیشتر نقدینگی به بازار باشیم.

همایون دارابی در گفت‌وگوی اختصاصی با پایگاه خبری تحلیلی دنیای سرمایه‌گذاری آنلاین؛ با اشاره به اینکه بازار سرمایه تا انتهای فصل تابستان یک روند متعادل و رو به رشد را در پیش می‌گیرد و برای رشد بیشتر بازار باید منتظر ورود بیشتر نقدینگی به بازار باشیم،گفت: در حال حاضر نیز بازار شرایط معمولی را سپری می‌کند و البته انتشار گزارش صورت‌مالی شرکت‌های پتروشیمی و پالایشی می‌تواند بر بازار و روند آن موثر باشد.

وی افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۱، بازار در روند صعودی قرار گرفته و با فراز و فرودهایی ناشی از انتشار خبرها مواجه می‌شود. در هفته‌های گذشته با توجه به برخورد شاخص کل به مقاومت یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی، اتفاقات گروه خودرویی و عدم انتشار گزارش‌های مورد انتظار بازار در گروه پالایشی بازار دچار اصلاح شد.

دارابی تصریح‌کرد:: متاسفانه برخی از افراد با عدم رعایت اصول چینش سبد دارایی و مدیریت ریسک، از شاخص عقب می‌مانند. در حالی که اگر یک سبد دارایی و یا یک صندوق شاخصی داشته باشید، باید بتوانید نزدیک به بازدهی شاخص کل بازدهی کسب کنید.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: سهامدارانی که تازه کار هستند یا آشنایی زیادی از بورس ندارند، می‌توانند از طریق صندوق‌ها وارد بازار شوند و صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌توانند به این افراد کمک کنند. اگر سبد دارایی یک فرد به اندازه شاخص صعود نمی‌کند، چینش پرتفوی او ایراد دارد. بحث شاخص‌سازی عملاً امکان پذیر نیست و هیچ‌کس نمی‌تواند بازار را در چنین ابعادی بازی بدهد.

انتهای‌پیام/

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات