نظر مقامات کاخ سفید در مورد فاجعه اخیر رمزارزها؛

تشدید قانون گذاری برای کریپتو پس از فروپاشی FTX

کاخ سفید و اعضای کمیته بانکداری سنای آمریکا خواستار مقررات مناسب ارزهای دیجیتال پس از فروپاشی صرافی رمزارز FTX شده‌اند. کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید گفت: «بدون نظارت مناسب بر ارزهای دیجیتال، خطر آسیب رسیدن به آمریکایی‌ها همیشه وجود دارد و این چیزی است که ما به وضوح آن را رصد می‌کنیم و آن را یک موضوع مهم می‌دانیم.»

پس از فروپاشی صرافی ارزدیجیتال  FTX، کاخ سفید و چندین قانونگذار ایالات متحده خواستار مقررات سختگیرانه تر برای ارزهای دیجیتال شدند. کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید روز پنجشنبه در یک نشست خبری در واکنش به بحران FTX گفت:

دولت به طور مداوم تاکید کرده است که بدون نظارت مناسب بر ارزهای دیجیتال، خطر آسیب رسیدن به آمریکایی‌ها همیشه وجود دارد و این چیزی است که ما به وضوح  به آن نظارت می‌کنیم و به عنوان یک موضوع آن را یک موضوع مهم می‌دانیم.

او افزود: «آخرین اخبار بیشتر بر این نگرانی‌ها تأکید می‌کند و نشان می‌دهد که چرا مقررات محتاطانه ارزهای دیجیتال واقعاً مورد نیاز است. کاخ سفید، همراه با آژانس های مربوطه، مجددا وضعیت را به دقت زیر نظر خواهند گرفت.»

همچنین کمیته بانکداری و مسکن دموکرات‌ها در سنا از قانون‌گذاران تقاضا کردند آنچه را که منجر به فروپاشی FTX شد بررسی کنند. در همین رابطه حساب توییتری کمیته بانکداری و مسکن دموکرات‌ها در سنا روز پنجشنبه توییت کرد:

آشفتگی مداوم بازار ارزهای دیجیتال به همین دلیل است که ما باید به دقت در مورد نحوه تنظیم ارزهای دیجیتال و نقش آنها در اقتصادمان فکر کنیم. بسیار مهم است که ناظران مالی ما به آنچه منجر به فروپاشی FTX شد توجه کنند تا بتوانیم به طور کامل سوء رفتار و سوء استفاده‌هایی که رخ داده است را درک کنیم.

سناتور آمریکایی شرود براون، رئیس کمیته بانکداری و مسکن سنا نیز روز پنجشنبه بیانیه ای را در رابطه با بحران پیرامون FTX منتشر کرد.

در بخشی از این بیانیه تاکید شده که فروپاشی اخیر FTX زنگ هشدار بلندی است مبنی بر اینکه ارزهای دیجیتال ممکن است شکست بخورند و درست همانطور که در مورد مشتقات خارج از بورس دیدیم که منجر به بحران مالی شد، این شکست‌ها می‌توانند تأثیری موج‌دار بر مصرف‌کنندگان و سایر بخش‌های مالی ما داشته باشند. این سناتور گفت: من به همکاری با آنها ادامه خواهم داد تا بازیگران بد در بازارهای کریپتو را بازخواست کنم. من متعهد به یافتن بهترین مسیر برای محافظت از مصرف کنندگان و ثبات بازارها و سیستم بانکی ایالات متحده هستم.

یکی دیگر از اعضای کمیته بانکداری و مسکن سنا، سناتور الیزابت وارن، روز چهارشنبه گفت که کریپتو به “اجرای تهاجمی‌تر قوانین” نیاز دارد، و افزود که او به “مجبور کردن” کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ادامه می دهد تا این نهاد ” اجرای قانون برای حمایت از مصرف کنندگان و ثبات مالی” را در مورد بازار رمزارزها سریع‌تر اجرایی کند.

منبع:اقتصاد آنلاین

انتهای پیام/

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات