تهدیدو فرصت بندر فاو برای بنادر ایران/ مشکل شناورهای آبادانی با کمبود سوخت یارانه‌ای

مدیرکل بنادر و دریانوردی آبادان با بیان اینکه وجود بندر فاو برای بنادر ما هم تهدید و هم فرصت است، گفت: حدود ۹۰ پست اسکله در بندر فاو عراق در حال ایجاد است و بناست یک شهر لجستیکی با تمام امکانات تا ۲۰۲۷ تکمیل شود که بازار منطقه شمال خلیج فارس را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گزارش دنیای سرمایه گذاری آنلاین به نقل از ایسنا، کامبیز مالکی‌زاده در نشست خبری با اشاره به بندر فاو در عراق، توضیح داد: وجود بندر فاو برای بنادر ما هم تهدید و هم فرصت است، حدود ۹۰ پست اسکله در بندر فاو عراق در حال ایجاد است و بناست یک شهر لجستیکی با تمام امکانات تا ۲۰۲۷ تکمیل شود که بازار منطقه شمال خلیج فارس را تحت تاثیر قرار می‌دهد. البته سازمان بنادر برای مقابله، ساخت بندر بزرگ خلیج فارس را در نظر گرفته که ۲۴۰۰ هکتار اراضی در یک قطعه و ۷۰۰ هکتار به بنادر امام خمینی اضافه می‌کند.

وی با بیان اینکه ظرفیت اسمی که برای بنادر سه‌گانه آبادان (آبادان، اروند و چوئبده) پیش‌بینی شده نزدیک به دو میلیون تن است، گفت: در حال حاضر آنچه باعث شده به این ظرفیت نرسیم، اتفاقات قدیمی است که بخش عمده به شرایط کرونا و محدودیت‌هایی برمی‌گردد که با بنادر مجاور از جمله عراق و کویت داشتیم و سخت‌گیری‌هایی که کویت برای تردد شناورهای ما داشت. این سختگیری‌ها نتیجه‌اش این شد که مالکان شناورها که ۲۰۰ لنج بودند، ‌به بنادر مجاور مانند استان بوشهر و هرمزگان کوچ کنند.

ادامه دارد

منبع:ایسنا

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات