تورم عامل اصلی گرانی قیمت تمام‌شده محصولات

مدیرعامل گروه صنعتی پارس شیر گفت: ریشه تورم در عدم کنترل قیمت تمام‌شده محصولات است. قسمت عمده مواد اولیه، ارز و شرایط بانکی در اختیار شرکتهای دولتی است که بدون کنترل، قیمتها را بالا میبرند و موجب افزایش قیمت محصولات می‌شوند.طبیعی است که قیمت بالا در بودجه خریداران تاثیر میگذارد و حدود ۱۵ درصد فروش لوازم خانگی را کاهش می‌دهد.

مرسل صدیق در گفت‌وگوی اختصاصی با پایگاه خبری تحلیلی دنیای سرمایه‌گذاری آنلاین؛ با اشاره به اینکه گروه صنعتی پارس شیر (سهامی خاص) اولین تولیدکننده محصولات ایمنی برای لوازم گازسوز خانگی در ایران از سال ۱۳۶۶ به صورت سهامی خاص در شهرک صنعتی کاوه در نزدیکی شهر ساوه تاسیس شد،گفت: با بیش از ۳ دهه فعالیت مستمر و پویا، هم‌اکنون در صنعت لوازم گازسوز خانگی از آن زمان تاکنون همواره به عنوان یکی از شرکت‌های شاخص و ممتاز حضوری جدی و فعال در عرصه طراحی و تولید قطعات وابسته به لوازم گازسوز خانگی در کشور داشته است.

 وی با بیان اینکه پس از ۳۵ سال تولید و بررسی نیاز مصرفکنندگان داخلی و خارجی، تنوع تولید در این شرکت شکل گرفته و هم‌اکنون انواع مدل‌های شیرآلات اجاق گاز، بخاری گازی، سماور آبی و گازی و همچنین شیرآلات آزمایشگاهی تولید می‌شود، گفت: تغییرات تکنولوژی و تغییر در بازار مصرف ایجاب می‌کند که به‌طور مرتب مدل‌های جدیدی تولید و عرضه شود. در حال حاضر نیز حدود ۴۲۰ نفر به صورت مستقیم گروه صنعتی پارس شیر فعالیت دارند.

 صدیق افزود: صادرات گسترده‌ای هم به کشورهای مصر، تونس و سوریه داشته‌ایم که به دلیل مسائل روابط خارجی کشورها فعلا متوقف شده است. از طرفی، طی چند سال گذشته مقداری از کالاها به آلمان و تعداد قابل‌ملاحظه‌ای به فرانسه صادر می‌شد.

مدیرعامل گروه صنعتی پارس شیر اظهار کرد: تمام سعی خود را برای افزایش کیفیت کالاها انجام داده‌ایم و نرمش بیشتری با مشتریان داریم. ضمنا گواهی‌ها و تقدیرنامه‌هایی از وزارت صنایع، موسسه استاندارد و خریداران خارجی دریافت کرده‌ایم.

صدیق در پاسخ به این سوال که “واحد تحقیق و توسعه این گروه صنعتی تا چه میزان در پیشرفت و توسعه فعالیتها نقش داشته است؟” گفت: محصولات این شرکت از جمله کالاهای ایمنی است که به‌طور روزانه در منازل مورد استفاده قرار می‌گیرد و پایه اصلی تولید آن، علم و تکنولوژی (Science & Technology) است که باید تمام استانداردهای داخلی و خارجی رعایت و اعمال شوند. برای دست‌یابی به این هدف، واحد تحقیق و توسعه این گروه صنعتی به نحو مطلوبی عمل کرده و بازخورد کارها را کنترل، اصلاح و اعمال می‌کند.

این فعال صنعتی با تاکید بر اینکه تحولات عظیمی در صنعت لوازم خانگی کشور رخ داده، مطرح کرد: هم‌اکنون کیفیت محصولات ایرانی کاملا ارتقای یافته و با بهترین برندهای خارجی رقابت می‌کند.در عین حال طراحی‌های جدید از نظر شکل و رنگ، تنوع فراوانی را ایجاد کرده که مورد استقبال مصرف‌کنندگان قرار گرفته است.

وی تورم در جامعه را موجب افزایش قیمتها دانست و افزود: ریشه تورم در عدم کنترل قیمت تمامشده محصولات است. قسمت عمده مواد اولیه، ارز و شرایط بانکی در اختیار شرکتهای دولتی است که بدون کنترل، قیمتها را بالا می‌برند و موجب افزایش قیمت محصولات می‌شوند. طبیعی است که قیمت بالا در بودجه خریداران تاثیر می‌گذارد و حدود ۱۵ درصد فروش لوازم خانگی را کاهش می‌دهد.

مدیرعامل گروه صنعتی پارس شیر با بیان اینکه تصمیم‌گیری‌ها در نقاط و ایستگاه‌های متعدد صورت می گیرد، بنابراین هر کسی نقش یک دولت مستقل را بازی می‌کند و به نفع خودش تصمیم می‌گیرد، اظهار کرد: برخی از نهادها مانند وزارت صمت در جهت حمایت از تولید و کنترل بحرانها، تلاش می‌کنند، اما سونامی که از نهادهای دیگر به سوی صنایع سرازیر می‌شود، زحمات این وزارت را کم‌رنگتر می‌کند.

صدیق در پایان افزود: لوازم خانگی مصرف‌کننده خود را دارد و در حال حاضر به عنوان صنعت پیشران مطرح است. همه مردم به نوعی نیازمند لوازم خانگی هستند، بر همین اساس این صنعت از نظر کمی و کیفی به‌طور دائم در حال توسعه خواهد بود.

انتهای‌پیام/

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات