ثبت رکورد تولید نزدیک‌به ۳۵۰۰ بشکه مولیبدن در امور تغلیظ مجتمع مس سرچشمه رفسنجان

مدیر امور تغلیظ مجتمع مس سرچشمه رفسنجان گفت: در آذرماه‌جاری با تولید نزدیک ‌به ۳۵۰۰ بشکه مولیبدن در این امور رکورد جدیدی در این زمینه به‌ثبت رسید.

به گزارش دنیای سرمایه گذاری آنلاین به نقل از اقتصاد آنلاین، مهندس سیدناصر سجادی اظهار کرد: در آذرماه امسال با تولید ۳‌هزار و ۴۵۷‌بشکه مولیبدن با عیار ۵۱.۶۴ درصد مولیبدن، عیار مس ۱.۵۰ درصد و تناژ کنسانتره ۱۰۰۹ رکورد جدیدی در این زمینه ثبت شد.

وی با بیان این‌که رکورد قبلی با تولید ۲‌هزار و ۹۲۲ بشکه در اسفند سال گذشته رقم خورده بود، افزود: این رکورد با تناژ کنسانتره ۸۲۷، عیار مولیبدن ۵۰.۲۵ و عیار مس ۱.۰۶ رقم زده شده بود که رکورد فعلی هم از نظر تعداد و هم عیار و تناژ عدد بالاتری است.

وی در ادامه بیان کرد: در آذرماه امسال عیار مولیبدن سنگ معدن ارسالی طبق گزارشات زمین‌شناسی معدن ۰/۰۲۴ درصد، عیار مولیبدن کنسانتره کارخانه تغلیظ یک ۰/۷۳۵ درصد، عیار مولیبدن کنسانتره کارخانه تغلیظ دو ۰/۶۵۱ درصد، عیار مولیبدن مجموع کنسانتره کارخانه تغلیظ یک و دو ۰/۶۲۶ درصد، بازیابی کلی کارخانه مولیبدن ۲۶/۸۵ درصد و متوسط تناژ خشک بشکه ۱۰۰۹ تن بوده است.

مدیر امور تغلیظ مجتمع مس سرچشمه رفسنجان با اشاره به تولید ۳‌هزار و ۴۵۷‌بشکه مولیبدن در آذرماه امسال، خاطرنشان کرد: این رکورد در حالی بدست آمد که میانگین هشت‌ماه گذشته ۱۶۱۰ بشکه و پیش‌بینی برنامه ۱۶۷۲ بشکه بود. ضمن آنکه دست یافتن به عیار ۵۱.۶۴ درصد مولیبدن در حالی بود که میانگین هشت‌ماه گذشته ۴۹/۸۰ %و مطابق برنامه ۵۱ درصد بود.
سجادی به بیان مهم‌ترین دلایل رقم خوردن این رکورد پرداخت و با ذکر اقدامات انجام شده، گفت: کنترل مناسب جریان برگشتی کارخانه(باطله کلینر سوم به ساختمان انتقال تیکنرهای قدیم یا داخل کارخانه) برحسب شرایط عملیاتی جهت استحصال حداکثری مولیبدن آن، کنترل مدار آسیاکنی و طبقه‌بندی کارخانه مولیبدن و تنظیم فشار سیکلون‌ها بین ۲۰ تا ۳۰ psi، افزودن کف‌ساز در مدار هفت ساعته جهت به حداکثر رساندن میزان کنسانتره‌گیری با توجه به افزایش مولیبدن ورودی، افزایش توزیع مواد شیمیایی با افزایش تعداد نقاط تزریق سولفور سدیم مایع، کنترل مداوم و کاهش مصرف کلی، پایش کیفیت محموله‌های سولفور سدیم ارسالی قبل از استفاده در کارخانه در کارگاه متالورژی تغلیظ، استفاده از متفرق‌کننده رس‌ها(سیلیکات سدیم) به صورت متناوب و بر حسب شرایط عملیاتی، کنترل مناسب مدار با رعایت تمام موارد کنترلی جهت بهینه‌کردن شرایط عملیاتی کارخانه و رفع موارد تعمیراتی تجهیزات مهم بخصوص همزن‌های سلول‌های فلوتاسیون و تغییر دور آن‌ها از جمله اقدامات انجام شده بود که منجر به ثبت رکورد جدیدی در تولید مولیبدن شد.
منبع:ایسنا

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات