رشد قیمت ارز ادامه دارد

جنگ دلار و بانک مرکزی

با این که دولت با تمام قدرت برای مهار جهش های دلار تلاش می کند ولی نوسان های دلار هم چنان ادامه دارد و بی ثباتی را به بازار تحمیل می کند.

با این که دولت با تمام قدرت برای مهار جهش های دلار تلاش می کند ولی نوسان های دلار هم چنان ادامه دارد و بی ثباتی را به بازار تحمیل می کند. امروز دوشنبه، دلار در صرافی های رسمی وارد کانال ۳۵ هزار تومان شد و کانون صرافان قیمت دلار را ۳۴ هزار و ۷۸۰ تومان برای خرید و ۳۵ هزار و ۱۶۹ تومان برای فروش اعلام کرد. همچنین در صرافی ملی، دلار با قیمت ۳۳ هزار و ۲۳۳ تومان برای خرید و ۳۳ هزار و ۵۶۷ تومان برای فروش عرضه می‌شود. گفته می شود که نرخ تورم داخلی کشور که به ۴۵ درصد رسیده است، بیشترین تاثیر را در رشد دلار داشته است. اگر این تحلیل که به دیدگاه های صندوق بین المللی پول هم نزدیک است، مبنا قرار گیرد آن گاه باید منتظر افزایش قیمت دلار در ماه ها و روزهای آتی بود.
با این اوصاف امروز دلار همچنان در مسیر رشد حرکت کرد. این در حالی است که بازارساز یعنی بانک مرکزی تلاش می کند قیمت‌ها را سرکوب کند. امروز دلار در زمان بازگشایی بازار، ۳۵ هزار و ۷۰۰ تومان بود که نشان می دهد نبرد میان بازارساز و دلار ادامه دارد و در حال حاضر توفیق از آن دلار بوده است. کارشناسان می گویند تا زمانی که عوامل ریشه‌ای رشد قیمت دلار در اقتصاد ایران کم‌اثر یا بی اثر نشوند و ثبات اقتصادی حاصل نشود، روند صعودی قیمت ارز ادامه دارد.
در حالی که قیمت دلار در ایران نبردی سخت با بازارساز را سپری می‌کند، قیمت‌ها در بازارهای همسایه نیز افزایشی هستند. در بازار هرات، دلار در مسیر افزایشی خود را برای ورود به کانال ۳۶ هزار تومان آماده می‌کند و در حال حاضر روی رقم ۳۵ هزار و ۸۵۰ تومان قرار دارد. در بازار سلیمانیه هم قیمت دلار همچنان در کانال ۳۶ هزار تومانی قرار دارد اما در مرز این کانال دچار نوسان است.
ملهم از دلار، قیمت طلا و سکه نیز در بازار تهران، معاملات روز جاری را با افزایش آغاز کرد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با قیمت یک میلیون و ۶۰۲ هزار تومان معامله شد. قیمت طلا امروز در زمان بازگشایی بازار روی نرخ یک میلیون و ۵۹۴ هزار تومان بود. قیمت سکه نیز امروز روندی صعودی را در پیش گرفته است. معاملات سکه امامی که دیروز با قیمت ۱۷ میلیون و ۵۷۶ هزار تومان بسته شده بود، امروز با ۱۷ میلیون و ۷۰۴ هزار تومان بازگشایی شد. امروز سکه امامی با قیمت ۱۷ میلیون و ۸۵۱ هزار تومان معامله ‌شد و حباب آن دو میلیون و ۴۵۳ هزار تومان بود. قیمت سکه بهار آزادی هم امروز در مسیر افزایشی حرکت کرد و رکورد تاریخی خود را شکست؛ در حال حاضر قیمت سکه بهار آزادی روی رقم ۱۷ میلیون و ۵۰ هزار تومان معامله می‌شود. آخرین قیمت معاملات روز گذشته این سکه ۱۶ میلیون و۸۵۹ هزار تومان بوده و امروز نیز سکه بهار آزادی روی قیمت ۱۶ میلیون و ۹۰۳ هزار تومان بازگشایی شده بود. حباب سکه بهار آزادی در حال حاضر یک میلیون و ۷۱۴ هزار تومان است. نیم‌سکه هم امروز رکورد تازه‌ای را ثبت کرد و به ۱۰ میلیون تومان رسید. آخرین قیمت معاملات نیم‌سکه در روز گذشته ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بود و امروز هم روی قیمت ۹ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان بازگشایی شد. بر همین اساس نیم‌سکه توانسته است روند رشد خود را ادامه دهد و حالا به کانال جدید وارد شود. حباب نیم‌سکه در حال حاضر دو میلیون و ۳۳۰ هزار تومان است. در سمت دیگر بازار، قیمت ربع سکه هم به کانال جدید وارد شده و امروز ۷ میلیون تومانی شده است. ربع سکه در آخرین معامله روز گذشته ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قیمت خورده بود. در همین حال این نوع از سکه امروز روی قیمت ۶ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان بازگشایی شده بود. در حال حاضر حباب ربع سکه به سه میلیون و ۱۵۱ هزار تومان رسیده است. در همین حال قیمت سکه گرمی هم امروز افزایشی بوده و به سطح سه میلیون و ۶۱۵ هزار تومان رسیده است. آخرین قیمت معاملات سکه گرمی در روز گذشته سه میلیون و ۶۱۰ هزار تومان بوده است.

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات