حاشیه‌نشینی نتیجه نگرانی مسکن در تهران/ مصرف‌کننده مسکن توان خرید ندارد

یک کارشناس بازار مسکن گفت: با توجه به اینکه شاهد افزایش گرانی در بخش خرید و اجاره مسکن در تهران هستیم،بسیاری از خریداران و اجاره‌کنندگان مسکن در تهران به شهرهای اطراف پایتخت برای خرید یا اجاره مسکن مراجعه می‌کنند، زیرا قدرت خرید یا اجاره مسکن را در کلانشهر تهران ندارند.

سعید لطفی در گفت‌وگوی اختصاصی با پایگاه خبری تحلیلی دنیای سرمایه‌گذاری آنلاین؛ با اشاره به اینکه نرخ خرید و اجاره مسکن در پایتخت در معرض انفجار است، گفت: افزایش قیمت در بخش گرانی و اجاره مسکن در تهران موجب شده است تا متقاضیان به شهرهای اطراف پایتخت مراجعه کنند که وقوع این اتفاق در تکمیل ظرفیت بخش مسکن در شهرهای اطراف تهران موثر بوده است.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی برای بخش مسکن در تهران خریداران به ندرت مصرف کننده‌ هستند، گفت: بسیاری از خریداران مسکن در شهر تهران را دلالان و سرمایه گذارانی تشکیل می‌دهند که در پی سودجویی برای افزایش سرمایه خود هستند.

لطفی تصریح‌کرد: طرح نهضت ملی مسکن هم که در دولت سیزدهم کلید خورد با توجه به شرایط پیشرفت این طرح و کمبود نقدینگی متقاضیان نمی‌تواند اثر مطلوبی بر بازار مسکن داشته باشد، زیرا شاهد افزایش نرخ تورم کالاهای اساسی به بیش از ۵۰ درصد در کشور هستیم که وقوع این اتفاق به طور حتم موجب خواهد شد تا مردم به جای اینکه به خرید مسکن فکر کنند به فکر تامین کالاهای ضروری و مهم خود در زندگی باشند.

این کارشناس حوزه مسکن افزود: بازار مسکن در تهران و سایر شهرهای کشور با رکودی نسبی و حتی در پاره‌ای از اوقات با رکود تورمی روبرو شده است که وقوع این اتفاق‌ها سبب خواهد شد تا شاهد مهاجرت خریداران و اجاره‌کنندگان مسکن از کلانشهرهای کشور به شهرهای اطراف و کوچک باشیم.

انتهای‌پیام/

ٰ

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات