بازار خودروها روی خط کاهش قیمت

حباب ها می ترکد

قیمت ها در بازار خودرو کاهشی است و گمان نمی رود که در چشم انداز پیش رو این روند تغییر یابد.

قیمت ها در بازار خودرو کاهشی است و گمان نمی رود که در چشم انداز پیش رو این روند تغییر یابد. از هفته گذشته که بازارهای طلا و ارز با ریزش قیمت مواجه شد، سایر بازار ها هم اگرچه در مقابل این ریزش مقاومت کردند اما روشن بود که با توجه به روند ثابت واگذاری های خودرو از سوی خودروسازان و بعد از آن که بورس برخی قیمت ها را واقعی کرد، در بازار آزاد خودرو نیز کاهش قیمت مشاهده شود.

بازار خودرو در روزهای نیمه اول خردادماه جاری ۵ تا ۲۰ میلیون تومان کاهش قیمت را نشان می دهد. بر این پایه پژو ۲۰۶ نوع ۲ مدل ۱۴۰۰ با کاهش ۵ میلیون تومانی و پژو ۲۰۶ نوع ۳ مدل ۱۴۰۲ هم با افت ۵ میلیون تومانی قیمت مواجه شد و به ترتیب با  قیمت های ۴۹۵ و ۵۶۵ میلیون تومان عرضه شد. معامله گران بازار می گویند اگر عرضه خودرو به همین ترتیبی که تاکنون ادامه داشته، برقرار بماند احتمال آن که بازار کاهش بیشتری را تجربه کند وجود دارد.

نگاهی به قیمت ها

با این حال امروز، پژو ۲۰۷ با فرمان برقی مدل ۱۴۰۲، ۵ میلیون تومان و پژو ۲۰۷ دنده‌ای پانوراما مدل ۱۴۰۲ حدود ۲۰ میلیون تومان کاهش قیمت داشتند. این دو خودرو به ترتیب با قیمت های ۶۶۵  و ۷۰۰ میلیون تومان در نمایشگاه های تهران عرضه می‌شود. هم چنین پژو ۲۰۷ اتوماتیک TU۵P مدل ۱۴۰۲ با کاهش ۱۰ میلیونی، ۹۰۵ میلیون تومان فروخته شد. تارا اتوماتیک مدل ۱۴۰۲ در بازار کاهش ۵ میلیون تومانی را تجربه کرده و به ۸۷۵ میلیون تومان رسیده است. تارا دنده‌ای مدل ۱۴۰۲ نیز به همین نسبت ارزان شده و به قیمت ۶۹۵ میلیون تومان رسیده است. دنا اتوماتیک توربوپلاس مدل ۱۴۰۲ در بازار ۵ میلیون تومان در طی هفته گذشته ارزان شده و به قیمت ۸۷۵ میلیون تومان رسیده است. راناپلاس پانوراما مدل ۱۴۰۲ هم ۵ میلیون تومان کاهش قیمت داشته و به قیمت ۵۶۵ میلیون تومان رسیده است.

بر این پایه طبق لیست رسمی قیمت خودروهای فونیکس مدیران خودرو، قیمت فونیکس FX پریمیوم نسبت به اول خردادماه ۱۹۰ میلیون تومان کاهش یافته است. فونیکس تیگو ۸ پرو مکس نیز ۲۵۰ میلیون تومان ارزان شده است. فونیکس تیگو ۸ کلاسیک ریزش ۱۵۰ میلیون تومانی را ثبت کرده است. قیمت فونیکس تیگو ۸ پرو پرمیوم نیز با کاهش ۱۲۰ میلیون تومانی به روز شده است.

 هم چنین ساینا S با ۵ میلیون تومان کاهش ،۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان، ساینا S تیپ DA با ۶ میلیون کاهش، ۳۳۷,۰۰۰,۰۰۰، ساینا S دوگانه سوز با ۲ میلیون تومان کاهش،     ۳۶۸,۰۰۰,۰۰۰ تومان، ساینا S اتوماتیک با ۱۲ میلیون تومان کاهش، ۴۱۳,۰۰۰,۰۰۰تومان، کوییک تیپ DA با ۸ میلیون تومان کاهش ۳۲۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان، سایپا ۱۵۱ با ۴ میلیون تومان کاهش، به قیمت ۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان و شاهین با ۱۲ میلیون تومان کاهش ۵۴۷,۰۰۰,۰۰۰ تومان، عرضه شدند.

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات