حق وردی: تصویب نشدن قانون مالیات بر عایدی سرمایه به دلیل تعدد طرح ها در مجلس است

نماینده مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی دلیل تصویب نشدن قانون مالیات بر عایدی سرمایه را تعدد طرح های در دستورکار مجلس دانست و گفت: حدود ۷۰۰ طرح در نوبت رسیدگی در صحن مجلس قرار دارند که رسیدگی به این تعداد زمان بر است.

حسین حق وردی، در رابطه با اینکه چرا تاکنون قانون مالیات بر عایدی سرمایه در مجلس تصویب نشده است، گفت: این طرح در دستورکار و نوبت بررسی صحن مجلس قرار دارد، اما حدود ۷۰۰ طرح در مجلس ثبت و اعلام وصول شده اند که در نوبت رسیدگی قرار دارند، بنابراین رسیدگی به این تعداد زمان می برد.

وی افزود: مهم تر از آن ما قانون مالیات بر خانه های خالی را مصوب کردیم، اما چقدر آقایان آن را اجرایی کردند که حال می گویند قانون مالیات بر عایدی سرمایه را مصوب کنیم؟ چراکه همین قانونی که مصوب شده را هم اجرایی نکردند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی یادآور شد: یکی از افتخارات مجلس تعیین مالیات بر خانه های خالی بود، طی روزهای اخیر اعلام شد که به کسانی رسیده اند که ۵۰ واحد مسکن خالی و یا بیشتر از آن دارند و عرضه نمی کنند که اگر این قانون اجرایی شود خواهیم دید که چقدر بر قیمت مسکن موثر خواهد بود.

حق وردی با بیان اینکه اگر تمام قانون مالیات بر خانه های خالی اجرایی شود بر قیمت مسکن موثر خواهد بود، گفت: همچنین اگر قانون مالیات بر عایدی سرمایه نیز مصوب شود، بر بخشی از کسانی که در کار دلالی هستند قطعا تاثیر خواهد گذاشت و در قیمت خودرو و همچنین در حوزه دلالی مسکن نیز موثر خواهد بود.

منبع:ایسنا

انتهای پیام

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات