به گزارش پایگاه خبری دنیای سرمایه گذاری آنلاین؛

دکتر رامین مهمان پرست: حمایت از بخش خصوصی با تغییر ساختار اقتصادی کشور

به گزارش پایگاه خبری دنیای سرمایه گذاری آنلاین؛ دکتر رامین مهمان پرست در خصوص مشکلات اقتصادی کشور گفت: ما در کشور مشکلات اقتصادی قابل توجهی داریم  و ریشه یابی این مشکلات مهم است، باید ساختار اقتصادی کشور تغییر کند که این باید موجب دخالت بیش از اندازه بخش های دولتی نباشد و بخش های خصوصی حس نکنند بخش دولتی رقیب آنها است.

وی افزود: چون اقتصاد کشورمان دولتی است شاهد هزینه های بالا در بودجه هستیم وقتی بودجه در حال تنظیم برای سال بعد است متوجه می شویم درامد های که برای کشور حاصل می شود جوابگوی هزینه های ما نیست.

مهمان پرست در انتها بیان کرد: برای جبران کمبود بودجه مجبور به چاپ اسکناس بدون پشتیبانی هستیم که آن خود باعث ایجاد تورم می شود، که فشار بر مردم را زیاد می کند.دولت برای هدایت، نظارت و مدیریت حامی بخش خصوصی باشد.

دکتر رامین مهمان پرست در خصوص مشکلات اقتصادی کشور

رامین مهمانپرست (زادهٔ تیر ۱۳۳۹ در تهران) دیپلمات ایرانی است که سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه و سفیر پیشین ایران در لهستان و سفیر آکردیته در لیتوانی و سفیر پیشین ایران در قزاقستان و تایلند نیز بوده‌است. وی فارغ‌التحصیل مهندسی نرم‌افزار از دانشگاه صنعتی شریف و کارشناسی ارشد مدیریت دولتی و دارای مدرک MBA است. وی در سال ۱۳۵۵ زمانی که ۱۶ ساله بود، وارد دانشگاه صنعتی شریف شد.

رامین مهمانپرست در ۹ آبان ۱۳۸۸ به عنوان دستیار ویژه وزیر امور خارجه و سخنگوی جدید این وزارتخانه معرفی شد. پیش از وی حسن قشقاوی سمت سخنگویی را عهده‌دار بود. پس از انتصاب علی‌اکبر صالحی به عنوان وزیر امور خارجه در سال ۱۳۸۹، مهمانپرست علاوه بر عهده‌دار بودن مسئولیت سخنگویی با حکم وزیر امور خارجه وقت به ریاست مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارتخانه منصوب شد.

برخی از سوابق شغلی رامین مهمانپرست

  • سفیر جمهوری اسلامی ایران در لهستان و لیتوانی ۱۳۹۷–۱۳۹۲
  • سخنگوی وزارت امور خارجه ۱۳۸۸–۱۳۹۲
  • رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه
  • سفیر جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان ۱۳۸۸–۱۳۸۳
  • معاون مدیر کل مطبوعات ۱۳۸۳–۱۳۸۱

خبرنگار و تصویربردار: جواد همت خواه

5/5 - (1 امتیاز)
تبلیغات