وزیر صمت عنوان کرد:

حمایت از تولید را شبکه ای می بینیم، نه نقطه ای

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: حمایت از تولید را شبکه ای می بینیم نه نقطه ای.

سیدرضا فاطمی امین بعد از ظهر امروز ۱۷ آذرماه در نشست با فعالان اقتصادی استان کرمان درباره گلایه صنایع از قطعی برق و گاز گفت: در حوزه برق و گاز باید در گذشته سرمایه گذاری می شد که نشده است و اکنون فقط می توان مدیریت مصرف کرد.

او می گوید: شرکت های صنعتی و معدنی احداث ۱۴ هزار مگاوات نیروگاه را آغاز کرده اند.

وزیر صمت چالش های صنایع با تامین اجتماعی و بانک و مالیات را جدی دانست و اظهار کرد: درباره تامین اجتماعی یک مصوبه ای گرفته شده تا مقداری موانع در این خصوص برداشته شود.

او با بیان این مطلب که بین معادن بزرگ و کوچک باید فرق گذاشته شود و از مدیران مربوطه می خواهم که روی این موضوع کار کنند، اظهار کرد: حمایت از تولید را شبکه ای می بینیم نه نقطه ای. طبق بررسی های صورت گرفته ماشین آلات معدنی که ساخت داخل ندارند اجازه واردات داده شده است و ماشین آلاتی که ساخت داخل آنها وجود دارد ۵۰ درصد می توانند نیاز خود را از تولید داخل تامین و مابقی را وارد کنند.

فاطمی امین در واکنش به تراز تجاری منفی استان کرمان می گوید: تراز تجاری کشور در مجموع بسیار مثبت است و ترکیب صادرات به سمت محصولات فناوری می رود که بسیار اهیمت دارد.

او با اشاره به قیمت زغالسنگ اظهار کرد: شرکت ذوب آهن که خریدار ذغال است به شدت در تولید و سودآوری دچار مشکل است.منبع:ایسنا

انتهای پیام

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات