در حاشیه جلسه دولت

خاندوزی: نقش مردم در مدیریت شرکت‌های سهام عدالت افزایش می‌یابد

وزیر اقتصاد گفت: . بنای وزات اقتصاد این است که نقش مردم در مدیریت شرکت‌های سهام عدالت که ۳۶ شرکت مهم است، افزایش یابد.

به گزارش دنیای سرمایه گذاری آنلاین به نقل از ایسنا، سید احسان خاندوزی در حاشیه جلسه هیات دولت با اشاره به اقدامات وزارت اقتصاد درباره مهار تورم گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در سال ۱۴۰۲ در مهار تورم و افزایش تولید، وزارت اقتصاد و دارایی برنامه مشخصی را در دستور کار خود قرار داده است. ابتدایی‌ترین اقدام، تسریع و فراگیر شدن صدور مجوزهای کسب و کار است که سال گذشته آغاز شده بود و تا امروز ۲۸۴ هزار کارآفرین و فعال اقتصادی توانستند مجوز خود را دریافت کنند. اقدامات جدیدی از جمله استفاده از ظرفیت‌های بازارهای سرمایه‌ای کشور برای تامین مالی تولید در کشور انجام داده ایم. ما در سال گذشته موفق شدیم ۱۰۰هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه شرکت‌های غیردولتی و بورسی را اضافه بر افزایش سرمایه سال ۱۴۰۰ داشته باشیم و به جای ۱۹۴ هزار ملیارد تومان افزایش سرمایه، ۲۹۴ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه داشته‌ایم.

وی در ادامه افزود: بخش غیردولتی در سال ۱۴۰۱ در بازار سرمایه ۹۰ هزار میلیارد تومان بیشتر از طریق انتشار اوراق توانست تامین مالی کند. علت فضای بیشتر بخش غیردولتی این است که دولت در سال گذشته استقراض کمتری انجام داد و کمتر از ظرفیت بازار سرمایه استفاده کرد. مردم همچنین امسال می‌”توانند از نقدینگی‌های خرد خود برای سرمایه‌گذاری مولد اقتصادی استفاده کنند. از سویی رئیس سازمان بورس و مجموعه مدیران سرمایه کشور در استان‌ها حضور یافته و به تامین مالی پروژه‌هایی که غیر از منابع بانکی قابل تامین هستند، کمک می‌کنند.

خاندوزی خاطرنشان کرد:‌در سال گذشته ۳ درصد سهم تسهیلات خرد بانکی به مردم و خانواده‌ها افزایش یافت که امسال این مسیر ادامه می‌یابد. ۹۱ درصد پرداخت تسیهلات قرض الحسنه در سال گذشته افزایش یافت. از سویی باید نقش مردم در مدیریت شرکت‌های سهام عدالت پررنگ شود که در گذشته این کار توسط دولت انجام می‌شد. بنای وزات اقتصاد این است که نقش مردم در مدیریت شرکت‌های سهام عدالت که ۳۶ شرکت مهم است، افزایش یابد.

منبع:ایسنا

انتهای پیام

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات