خودروسازان انتظارات مردم را برآورده نکرده‌اند

دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو صبح امروز با حضور وزیر صمت و جمعی از مدیران شرکت‌های خودروسازی داخلی در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری دنیای سرمایه‌گذاری آنلاین؛ عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در حاشیه نمایشگاه تحول صنعت خودرو که در نمایشگاه بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد گفت: صادقانه می‌گویم و نمی‌خواهیم مورد سوء استفاده قرار گیرد، اما مردم ما انتظار بیشتری از خودروسازان داشته‌اند و این انتظار همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند برآورده نشده است.

وی افزود: با توجه به سابقه‌ای که در صنعت خودروسازی وجود داشت انتظار می‌رفت که نسبت به سایرین زودتر به تولید خودروی برقی دست یابیم، ‌نزدیک به ۷۰ سال پیش دنیا فهمید که خودروهای برقی بهتر است اما به دلایلی از این موضوع عقب‌‌نشینی شد زیرا بنزین ارزان‌تر بود و مشکلات زیست‌محیطی و آلودگی هوا وجود نداشت اما اکنون شرایط در شهر تهران قابل تحمل نیست و ما در روزهای جاری در شرایط زرد به سر می‌بریم و معلوم هم نیست که در زمستان از نظر شرایط آلودگی هوا چه شرایطی داشته باشیم بنابراین یکی از راهکارهای مؤثر برای رفع آلودگی هوا و رفع معضل انرژی استفاده از خودروهای برقی است.

علی‌آبادی گفت: ظرفیت قابل توجهی از درآمد کشور در بخش انرژی استفاده می‌شود و این موضوع اقتصاد ما را به سمت کوچک شدن سوق می‌دهد به همین دلیل برای توسعه  تشکیل سرمایه در بخش‌های مهم اقتصاد باید سرمایه‌گذاری به نحوی پیش رود که برای کشور درآمدزا باشد و وضع اقتصاد کشور را بهتر کند. لذا یکی از راه‌ها این است که به سمت کاهش مصرف انرژی و افزایش بهره‌وری آن و به سمت استفاده از خودروهای برقی حرکت کنیم.

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات