دفتر چاپ میزبان هشتمین نکوداشت هفته علوم و فناوری چاپ ایران

هشتمین هفته علوم و فناوری چاپ ایران از پنجم تا یازدهم شهریور همزمان با روز صنعت چاپ «صنعت چاپ و راهبردهای توسعه در برنامه پنچ ساله هفتم» برگزار خواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنیای سرمایه‌گذاری آنلاین، محمد بیطرفان، رئیس انجمن علمی فناوری چاپ ایران با اشاره به دیدار و رایزنی خود با علی‌اکبر ابراهیمی، مدیرکل دفتر چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عنوان کرد: هشتمین نکوداشت هفته علوم و فناوری چاپ ایران در آستانه ١١ شهریور روز ملی صنعت چاپ، از ۵ الی ١١ شهریورماه با مشارکت و تعامل و همکاری دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تشکل‌های صنعت چاپ کل کشور، استادان، متخصصان، فعالان و دانشجویان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در دیدار با مدیرکل دفتر چاپ، وی بر همکاری و تعامل سازنده بین دفتر امور چاپ و نشر با انجمن علمی فناوری چاپ ایران در حوزه‌های علمی، آموزشی و پژوهشی تاکید کرد.

بیطرفان با بیان اینکه در این نشست از فعالیت‌های اثربخش و نوین انجمن به‌ویژه برگزاری نکوداشت‌های هفته علوم و فناوری چاپ ایران تقدیر شد، گفت: طبق صحبت و رایزنی‌های انجام شده بر این موضوع تاکید شد که انجمن طی این سال‌ها به تبیین بسیاری از موضوعات و حوزه‌های مغفول این صنعت اقدام کرده و در ادامه موافقت دفتر امور چاپ و نشر برای مشارکت و میزبانی مراسم افتتاحیه هشتمین نکوداشت هفته علوم و فناوری چاپ ایران اعلام شد.

وی با اشاره به شعار این دوره از هفته نکوداشت علوم و فناوری چاپ، توضیح داد: «صنعت چاپ و راهبردهای توسعه در برنامه پنچ ساله هفتم» شعار هشتمین دوره این هفته است که با استقبال مدیرکل دفتر چاپ نیز روبه‌رو شد و ایشان تاکید کرد که دستیابی صنعت راهبردی چاپ به اسناد بالادستی به‌ویژه برنامه هفتم توسعه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی ضروری است.

بیطرفان تاکید کرد: مدیرکل دفتر چاپ همچنین خواستار توجه به امر صیانت از زبان فارسی و ایران ساخت در این دوره از نکوداشت شد و پیشنهاد کرد که یکی از نشست‌های این دوره به این موضوع اختصاص پیدا کند.

وی با بیان اینکه در این دیدار ابراهیمی آموزش و پژوهش را یکی از محورهای کلیدی و مهم صنعت راهبردی چاپ برشمرد، گفت: ابراهیمی همچنین بر توجه به امر خوداتکایی و بومی‌سازی در این صنعت با بهره‌گیری از توان جامعه علمی و نخبگان و پژوهشگران تاکید کرد.

بیطرفان همچنین گفت: در این دیدار گزارشی از برگزاری ٧ دوره نکوداشت هفته علوم و فناوری چاپ ایران و برنامه‌های هشتمین دوره را ارائه کردم و گفتم که این دور از نکوداشت به‌طور همزمان به‌صورت حضوری و آنلاین و درصورت شیوع موج جدید کرونا و ممانعت ستاد ملی مبارزه با کرونا به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

به گفته وی، جزئیات برنامه‌های هشتمین دوره نکوداشت هفته علوم و فناوری چاپ و اسامی روزهای این هفته به زودی اعلام خواهد شد.

بیطرفان تاکید کرد: در این دیدار همچنین از یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و علی‌اکبر ابراهیمی، مدیرکل دفتر امور چاپ و نشر بابت تلاش و همت بلند ایشان در موافقت برای اختصاص خانه ابدی به مرحوم بیژن درویش کجوری در قطعه نام آوران تشکرکردم.

منبع: خبرگزاری کتاب ایران

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات