قیمت های ارز کاهش نیافت؛

دلار در دستان موجودات ماورالطبیعه

باز هم رئیس کل بانک مرکزی مسوولیت افزایش و انجماد نرخ دلار را گردن عوامل ناشناس و دست های پنهان انداخت.

باز هم رئیس کل بانک مرکزی مسوولیت افزایش و انجماد نرخ دلار را گردن عوامل ناشناس و دست های پنهان انداخت. گویی عوامل ماورا الطبیعه گرد هم جمع شده اند و می خواهند قیمت دلار را هم چنان بالا نگه دارند. وقتی مسئولان پشت عوامل پنهان و دست های ناشناخته سنگر می گیرند، هیچ یک از تیرهای انتقاد به آنان اصابت نمی کند. محمدرضا فرزین در مصاحبه با سیمای جمهوری اسلامی ایران در این باره که چرا علی رغم تمهید راهکارهای مختلف، هنوز قیمت دلار بالاست و پایین نمی آید، گفت که جریانی قیمت‌ساز تلاش می‌کند، قیمت‌های بالایی را در بازار ارز ایجاد کند. جالب است، در حالی که قیمت دلار هم چنان بالاتر از ۴۳ هزار تومان است و تمهیدات اندیشیده شده نتوانسته قیمت ارز آمریکایی را به کانال ۳۰ هزار تومان بازگرداند، آقای رئیس کل معتقد است که این عده موفق نخواهند شد که فیمت های بالا در بازار ایجاد کنند چرا که مردم می‌توانند از طریق تمام شعب بانک‌ها و صرافی‌های منتخب نیازهای ارزی خودشان را تامین کنند.
در این مصاحبه رئیس کل بانک مرکزی، مثالی از روزهای گذشته زد که عده‌ای با وجود تعطیل بودن بازار دبی، سعی داشتند با معاملات صوری نرخ درهم در بازار را افزایش دهند اما بانک مرکزی ۳۰۰ میلیون درهم در سامانه نیما عرضه کرد تا کمبودی در این زمینه احساس نشود. در همین باره، رییس کل بانک مرکزی از عرضه ۶.۵ میلیارد دلاردر سامانه نیما به نرخ ۲۸۵۰۰ تومان در ۴۰روز گذشته خبر داده است که البته برخی ناظران با اشاره به تفاوت قیمت دلار میان بازار آزاد و سامانه نیما می گویند که فقط در ۴۰ روز ۱۰۰هزار میلیارد تومان رانت توزیع شده است.
قیمت سکه و دلار
امروز، دوشنبه در بازار قیمت سکه امامی کاهش قیمتی برابر با ۵۰۰.۰۰۰ تومان نسبت به هفته گذشته را تجربه کرد و به ۲۵.۰۴۶.۰۰۰ بیست و پنج میلیون و چهل و شش هزار تومان رسید.
نیم سکه            ۱۴,۵۰۰,۰۰۰ (چهارده میلیون و پانصد هزار) تومان
ربع سکه            ۹,۴۵۰,۰۰۰ (نه میلیون و چهارصد و پنجاه هزار) تومان
سکه گرمی         ۵,۰۰۰,۰۰۰ (پنج میلیون) تومان
مثقال طلا          ۹,۱۹۵,۰۰۰ (نه میلیون و صد و پنجاه هزار) تومان
اونس طلا           ۱۸۶۳ دلار
دلار                    ۴۲,۹۹۲ (چهل و دو هزار و نهصد و نود و دو ) تومان
یورو                    ۴۵,۸۸۱ (چهل و پنج هزار و هشتصد و هشتاد و یک ) تومان

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات