درپی تصویب اختیارات ویژه به بانک مرکزی

دلار چقدر ارزان می‌شود؟

در پی تصویب بسته پیشنهادی بانک مرکزی برای دریافت اختیارات لازم برای مهار قیمت ارز و حفظ ارزش پول ملی، به نظر می‌رسد روند کاهشی قیمت دلار در روزهای آتی ادامه داشته باشد.

به گزارش دنیای سرمایه گذاری آنلاین به نقل از ایسنا، شب گذشته شورای عالی هماهنگی اقتصادی با حضور سران قوا و دیگر اعضاء و به ریاست رئیس جمهوری تشکیل جلسه داد و بسته پیشنهادی بانک مرکزی برای دریافت اختیارات لازم با هدف مهار قیمت ارز و حفظ ارزش پول ملی تصویب شد.

البته تا لحظه انتشار این گزارش، جزییاتی از این اختیارات اعلام نشده و ساعاتی پیش نیز سید احسان خاندوزی – وزیر امور اقتصاد و دارایی – در حاشیه یک برنامه خبری، به ایسنا اعلام کرد که درباره بسته پیشنهادی بانک مرکزی که شب گذشته در شورای عالی هماهنگی سران قوا تصویب شد، بانک مرکزی باید توضیحات لازم در خصوص جزئیات این بسته را اعلام کند.

به گفته خاندوزی، بانک مرکزی به مجموعه‌ای از اختیارات جدید برای مداخله ارزی موثر نیاز داشت که شب گذشته در شورای عالی هماهنگی سران قوا مطرح و با اختیارات ویژه موافقت شد.

وی اضافه کرد: یکی از این اختیارات ویژه که رئیس کل بانک مرکزی خواهان آن بود و مورد موافقت قرار گرفت، این است که همه صنایع کشور حتی بخش‌های دولتی و زیرمجموعه‌های وزارت نفت، صمت و همه صادرکنندگان کشور به قواعد بانک مرکزی در این زمینه تمکین و همراهی کنند.

پیگیری های ایسنا از بانک مرکزی از این قرار است که این جزییات به زودی اعلام و اجرا می شود؛ لذا باید در ادامه دید که بانک مرکزی باتوجه به اختیارات ویژه‌ای که از سران قوا برای مهار قیمت ارز گرفته، در بازار ارز چه اقداماتی خواهد کرد و این اختیارات ویژه در روزها و هفته‌های آتی چقدر ترمز قیمت در بازار ارز را می کشد و دست سودجویان ‌را کوتاه می کند.

منبع:ایسنا

انتهای پیام

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات