مقاله:امید رضا قیراطی

رباتهای هوشمند بازارهای مالی

در بازار های مالی و سرمایه گذاری قیمت ها به سرعت در حال تغییر هستند برای اینکه نخواهید از بازار عقب بمانید ربات های معامله گر می توانید این کار را انجام دهند. یکی از ویژگی اصلی ربات ها این است کاری که یک انسان نمی تواند انجام دهد به راحتی و با سرعت بالا انجام می دهد به طور مثال یک انسان در یک ثانیه 30 نماد را چک کند اما ربات به راحتی قادر به انجام آن است .

به گزارش پایگاه خبری دنیای سرمایه گذاری آنلاین، ربات های معامله گر انواع های مختلفی دارند که عبارتند از :

۱-ربات دستیار معامله گر

این ربات به معامله گر کمک می کند که وارد معامله شود به طور مثال RSI در محدوده ۳۰ باشد به شما آلارم خرید می دهد و اگر RSI در محدوده ۷۰ باشد آلارم فروش را می دهد و این ربات به هیچ عنوان معامله باز نکرده و حد سود (TP) و حد ضرر (SL)   هم نمی گذارد . این ربات برای کسانی که تازه وارد بازار های مالی و سرمایه گذاری شدن مناسب بوده تا این ربات ها به معاملاتشون کمک کند .

نمونه یک ربات دستیار معامله گر می باشد  در نقاط ورود و خروج ( buy  و sell )  روی چارت درج قرار می دهد

۲-ربات نیمه اتوماتیک

این ربات به معامله گر کمک می کند که تا حد ضرر ، حد سود و مدیریت سرمایه را انجام دهد و این ربات معامله ای برای ترید انجام نمی دهد

به طور مثال زمانی که معامله گر معامله می خواهد باز کند ابتدا کار می گوید چه مقدار حد سود و حد ضرر برای خود تعیین کرده است و چقدر از سرمایه خود را می خواهد وارد معامله کند با پر کردن این پارامترها با استراتژی که وارد معامله می شود.

یک نمونه از ربات نیمه اتوماتیک می باشد که به افرادی که تازه وارد بازار های مالی و سرمایه گذاری شدن خیلی می تواند مفید باشد .

۳-ربات دستیار معامله گر

این ربات معامله گر هیچگونه نقشی در معاملات این ربات ندارد به این صورت هست خود ربات حد سود ، حدضرر ، مدیریت سرمایه ،  حرکت دادن حد سود و حدضرر می باشد .

به طور مثال از اندیکاتور Stoch  در معاملات استفاده می شود زمانی که در محدوده ۲۰ (اشباع فروش ) می باشد ربات اتوماتیک وارد معامله خرید می شود و حد سود و حد ضرر خود را گذاشته است یکی از مزایای عالی ربات های معامله گر خسته نشدن است اگر انسان در تایم فریم یک دقیقه ای بخواهد معامله خود را باز یا بسته کند در روز خوشبینانه ترین حالت ۵۰ معامله می تواند باز کند اما ربات می تواند بی نهایت بار این کار را تکرار کند .

شاید برای شما که دارید این مقاله را می خوانید برایتان سوال باشد چطور می شود ربات دستیار معامله گر را فعال کرد شما برای فعال کردن ربات احتیاج به سرور های مجازی (VPS) دارید سرور مجازی کامپیوتری است که ۲۴ ساعته روشن می باشد و به اینترنت وصل می باشد با توجه به استراتژی که به ربات تعریف شده معاملات را باز می کند و می بنند .

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات