در نشست هم‌اندیشی مطرح شد:

رتبه‌بندی اعضای اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ و تشکیل کارگروه مشاوره سرمایه‌گذاری

تشکیل کارگروه مشاوره سرمایه‌گذاری، راه‌اندازی کمیسیون‌های تخصصی و رتبه‌بندی اعضا از جمله مباحث محوری نشست هم‌اندیشی اعضای اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته‌بندی ایران بود.

به گزارش پایگاه خبری دنیای سرمایه‌گذاری آنلاین، نشست هم‌اندیشی اعضای اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته‌بندی ایران ظهر روز گذشته (یکشنبه ۲۰ آذر) با حضور بابک عابدین رئیس و موسسان، هیات مدیره و جمعی از اعضای این اتحادیه برگزار شد.


در ابتدای این نشست، بابک عابدین با اشاره به پیشینه تأسیس اتحادیه از سال ۱۳۸۵، عنوان کرد: فرایند تغییر نام اتحادیه در دو مقطع انجام شده و با تلاش فراوان، در ماه‌های اخیر عنوان «اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته‌بندی ایران» برای آن به تصویب رسیده است.

وی افزود: این نامگذاری زمینه توسعه خدمات صنفی از بخش تولید تا مسائل مربوط به صادرات را فراهم آورده و امروز می‌توانیم پیگیر مطالبات و پاسخگوی اعضای اتحادیه در این زمینه‌ها باشیم.

عابدین در ادامه به موضوع برگزاری کارگاه‌های تخصصی در حوزه صادرات اشاره کرد و گفت: با توجه به ضرورت بهره‌مندی از مواد اولیه و واسطه‌ای روز، علی‌رغم مشکلات موجود، فرصت‌های خوبی وجود دارد و قرار است به زودی توسط کمیسیون‌های اتحادیه‌ -چاپ انعطاف‌پذیر، چاپ سلولوزی (کارتن و جعبه)، آموزش، صادرات و حل اختلاف- تحقق این فرصت‌ها پیگیری شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های اتحادیه طی ماه‌های اخیر، توضیح داد: فعال‌سازی کمیسیون‌های بعد از شیوع کرونا، یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های اتحادیه بوده است که با فعال شدن آن‌ها، اهداف، مطابق با نیاز اعضا استخراج می‌شود و در مسیر نیل به آن‌ها برنامه‌ریزی می‌کنیم.

در ادامه این نشست، اسکندر خمسه‌پور، یکی از پیشکسوتان صنعت چاپ درباره لزوم برگزاری یک نمایشگاه با حضور شرکت‌هایی که توانایی صادرات دارند، سوال کرد و عابدین پاسخ داد:‌ تمام این اقدامات، با همراهی اعضا قابل تحقق است، حتی می‌توان با توسعه حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی و تشکیل پاویون ایران در آن‌ها، زمینه تعاملات بین‌المللی را فراهم کرد.

وی در ادامه درباره رتبه‌بندی اعضای اتحادیه، گفت: با ایجاد سایت جدید اتحادیه امکان رتبه‌بندی اعضا در تقسیمات مختلف فراهم می‌شود که باعث سهولت دسترسی‌های بین‌المللی نیز می‌شود. این رتبه‌بندی مبتنی بر استانداردهای جهانی انجام خواهد شد که در تعاملات داخلی و بین‌المللی برای اعضا، اهمیت زیادی دارد. البته دریافت هرکدام از استانداردها، هزینه‌هایی را نیز در پی خواهد داشت.

همچنین اعضای اتحادیه درباره ضرورت ایجاد تعامل با سایر صنایع وابسته و تامین کننده مواد اولیه که بعضاً صادرکننده نیز هستند به طرح نکاتی پرداختند و عابدین در این زمینه توضیح داد: تلاش‌هایی در این بخش انجام شده است اما بعضی‌ها با بحث تضاد منافع و اختلاف صنفی از همراهی با اتحادیه ما سر باز می‌زنند.

به گفته وی، در حوزه‌های مختلف به‌خصوص در بخش صنایع پلیمری می‌توان میزبان تولیدکنندگان فیلم، سلفون و سایر اقلام مصرفی در صنعت چاپ در جلسات اتحادیه باشیم، همچنین می‌توان برای ظرفیت‌های خالی تولیدشان نیز هدف‌گذاری کرد؛ مثلا با تأسیس یک شرکت، برای مصرف اعضای خود از آن‌ها محصول خریداری کنیم.

عابدین در بخش دیگر صحبت‌های خود درباره حضور پیشکسوتان در کنار مدیران جوان در اتحادیه، تاکید کرد: این مساله به طور قطع ظرفیت‌های فراوانی را برای اتحادیه فراهم می‌کند تا با هم‌افزایی تجربیات و ایده‌های خلاق اعضا، در مسیر تحقق اهداف و توسعه و پیشرفت قدم برداریم.

حسین احمدی، یکی از اعضای هیات مدیره اتحادیه نیز در ادامه این نشست، گفت: باید به موضوعات ضروری و قابل تحقق در اتحادیه بپردازیم، به عنوان مثال این‌ روزها شاهد ورود پرتعداد سایر صنایع به حوزه صنعت چاپ هستیم که خطرات جدی را در پی دارد و معتقدم که اتحادیه باید روی این مسائل کار کند.

وی همچنین ایده تشکیل کارگروه مشاوره سرمایه‌گذاری را ارائه کرد و افزود: در حال حاضر معضل اصلی صنعت، ازدیاد عرضه نسبت به تقاضا است که باید در حوزه قوانین، پیگیر کنترل و تنظیم آن باشیم.

عابدین نیز با تایید این تهدیدها، مواجهه با آن‌ها را سخت اما شدنی خواند و گفت: خوب است در آینده نزدیک جلسه‌ای را به موضوع ورود صنایع مختلف به صنعت چاپ اختصاص دهیم و برای مواجهه با آن‌ اقدام کنیم. هیچ توجیهی وجود ندارد که مثلا یک تولیدکننده صنایع غذایی، تسهیلات خود را صرف ایجاد چاپخانه کند.

وی ادامه داد: می‌توان از طریق امضای طومار و ارائه به مجلس، دست کم از تخصیص تسهیلات به آن‌ها و همچنین ممانعت از صدور مجوز واردات ماشین‌آلات برای آن‌ها اقدام کرد، همچنین می‌توان درخواست تقویت ارتباطات با وزارت صمت و ارشاد و سپردن تایید صلاحیت و صدور مجوزها به اتحادیه‌ها را ارائه داد.

عابدین درباره ایده تشکیل کارگروه مشاوره سرمایه‌گذاری نیز توضیح داد:‌ با توجه به ظرفیت بالای اعضا، امکان ارائه مشاوره رایگان برای علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در صنعت چاپ، در اتحادیه وجود دارد و می‌توان در یک کمیسیون مجزا، آن را ایجاد کرد.

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات