در صورتهای مالی منتهی به سال ۱۴۰۱ گزارش شد

رشد ۲۵۹ درصدی سود خالص شرکت تجلی

شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات به‌عنوان نخستین شرکت پروژه‌محور بازار سرمایه، صورت‌های مالی سال 1401 خود را راهی کدال کرد. سود خالص تجلی در سال 1401 به 691 میلیارد تومان رسیده که رشد قابل توجه 259 درصدی را نسبت به سال 1400 نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری دنیای سرمایه گذاری آنلاین، شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات با سرمایه اسمی ۶.۲ هزار میلیارد تومانی، صورت های مالی حسابرسی نشده ۱۲ ماه سال مالی گذشته را منتشر کرد.

“تجلی” در این دوره بالغ بر ۱.۱ هزار میلیارد تومان درآمد عملیاتی تلفیقی، ۷۳۰.۳ میلیارد تومان سود خالص تلفیقی و ۱۱۷ ریال سود تلفیقی برای هر سهم محقق کرد که نسبت به دوره مشابه سال قبل به ترتیب با رشد ۲۱۳ و ۳۰۹ و ۳۱۸ درصدی روبرو شد. همچنین این شرکت پروژه محور در شرکت اصلی بالغ بر ۷۴۳ میلیارد تومان درآمد عملیاتی، ۶۹۰.۵ میلیارد تومان سود خالص و ۱۱۱ ریال سود برای هر سهم محقق کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب با رشد ۲۵۷ و ۲۵۹ و ۲۷۰ درصدی همراه شد.

سرمایه گذاری بلندمدت تجلی که در پایان سال ۱۴۰۰، مبلغ ۲۷۷۳ میلیارد تومان بود با رشد قابل توجه ۶۸ درصدی به ۴۶۴۹ میلیارد تومان در پایان سال ۱۴۰۱ رسیده است.

برنامه ها و اهداف این شرکت سود ساز و پروژه محور بورسی، هدایت نقدینگی سرگردان به سمت پروژههای کلان بخش معدن و صنایع معدنی است که زمینه را برای حضور مستقیمِ سرمایههای آحاد مردم در اجرای پروژههای کلان کشور با محوریت توسعه صنایع معدنیِ فلزی، اکتشاف و استخراج معادن جدید و همچنین حضور در بازار صنایع غیرفلزی و فلزات پیشرو از جمله لیتیوم و عناصر نادر خاکی فراهم میسازد.گفتنی است تعداد معادن تجلی به ۲۴ معدن افزایش یافته است و تنها در حوزه مواد نادر خاکی این شرکت ۱۲ معدن در اختیار دارد و در آینده تجلی به یک بازیگر بزرگ در حوزه مواد نادر خاکی تبدیل خواهد شد. همچنین عمده منبع وجوه نقد شرکت درآمد حاصل از سرمایه گذاری های کوتاه و بلند مدت و خرید و فروش سهام بوده و عمده مصارف شرکت جهت حضور در افزایش سرمایه شرکتهای سرمایهپذیر فرعی و وابسته، تاسیس و خرید سهام شرکت های فعال در اجرای پروژه های منتخب در حوزه معادن و فلزات و خرید و فروش سهام شرکت های بورسی و غیر بورسی است.

باتوجه به سود آوری مطلوب، تجلی در راستای حفظ برنامه استراتژیک و فلسفه وجودی، نیازمند تامین منابع نقدینگی از محل افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران ، تامین مالی از طریق ابزارهای موجود در بازار سرمایه دریافت سود سهام از شرکت های تابعه و وابسته است.

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات