رمزارزهای پیشرو در سال ۲۰۲۲ میلادی را بشناسید

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنیای سرمایه گذاری آنلاین؛ امروزه دارایی‌های دیجیتال مورد توجه عموم مردم قرار گرفته و سرمایه‌گذارانی که راه خود را درست انتخاب کرده بودند، بیشترین سود را از رمزارزها به دست آوردند. بیت‌کوین امسال حدود ۴۰ هزار دلار برای سرمایهگذاری سودآوری داشت و شیبا نشان داد که سروصدای توکن‌های جدید در بازار الکی نیست. تجارت رمزارزها در سال ۲۰۲۱ برای لحظه‌ای کسل‌کننده نشد و مدام در تبوتاب بود، اما این پایان ماجرا نیست و ورود به بازار رمزارزها در سال ۲۰۲۲ میلادی تازه شروع شده است. در این گزارش به معرفی رمزارزهایی که پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۲ میلادی سوددهی مطلوبی خواهند داشت، می‌پردازیم.

اتریوم (Ethereum)
این رمزارز سهم عظیم و ارزش زیادی در بازار دارد که سرمایه‌گذاری روی آن را کم‌ ریسک‌تر میکند. ارزش بالای اتریوم به معنی اعتبار بالا در بازار و سرمایه زیاد آن برای کار کردن است و با توجه به راه ترسیم شده برای این رمزارز در سال جدید میلادی، جزو پرسودترین ارزهای دیجیتال خواهد بود. در حال حاضر اتریوم بهترین عملکرد را در بین رمزارزهای NFT داشته و ۹۷ درصد از کل فروش NFT از طریق شبکه اتریوم انجام می‌شود. سهم اتریوم در بازاری متشکل از ده‌ها شبکه بزرگ بلاکچین با قابلیت قرارداد هوشمند چشمگیر است و با توجه به علاقه روزافزون به صنعت NFT، اتریوم گزینه آسان و مناسبی برای کسب درآمد است. شبکه Ethereum در حال انجام یک بازنگری بزرگ در سال ۲۰۲۲ میلادی است. با انجام Merge شاهد تغییرات زیادی در راستای تقاضای کاربران در سال جاری میلادی خواهیم بود و این طرح، اتریوم را با بیکن‌چین (Beacon chain) ادغام خواهد کرد.

دیسنترالند (Decentraland)
توکن MANA Decentraland سال بسیار خوبی را در ۲۰۲۱ میلادی پشت سر گذاشته است. بسیاری معتقدند، سال ۲۰۲۲ میلادی سال واقعیت مجازی خواهد بود و دیسنترالند برای رهبری این گروه تنظیم شده است.متاورس (Metaverse) چیز جدیدی نیست، اما پس از تغییر نام فیسبوک به متا، میزان محبوبیت و علاقه به واقعیت مجازی بیشتر شده است. برخی از سرمایه‌گذاران که به عبارتی در گروه مشتری‌ها محسوب می‌شوند، از مدیریت متا بر اساس اطلاعات خصوصی شاکی هستند. Decentraland جایی است که این کاربران خیالشان از حریم شخصی خود راحت است و فضایی دارند که واقعا متعلق به آنها است. کاربران به جاهای مورد علاقه خود میروند، با دوستانشان معاشرت می‌کنند و حتی شرکت در برنامه‌های زنده نیز امکانپذیر است. همچنین آنها بهصورت غیرفعال با استخراج NFT در شبکه و فروش آن درآمدزایی می‌کنند. با ادامه رشد متاورس در سال ۲۰۲۲ میلادی، MANA Decentrland در صدر جدول قرار خواهد گرفت.

سولانا (Solana)
رمزارز سولانا در مدت کوتاهی، محبوبیت بسیاری میان سرمایه‌گذارانی که سودای بزرگتری دارند، کسب کرده است. این شبکه یک رقیب جدی و به عبارتی قاتل اتریوم است و نفوذ موفق به NFT و دستاوردهای آن، به اثبات ارزش سولانا کمک کرده است. از آنجایی که کاربران بیشتری به سمت فناوری بلاکچین می‌آیند، مقیاس‌پذیری آن جذاب خواهد بود. در واقع، سولانا به مقیاس‌پذیری بالای شبکه خود می‌بالد که این مقیاس‌پذیری تفاوت فاحشی بین سولانا و اتریوم ایجاد میکند. به گفته توسعه‌دهندگان، Solana قادر به انجام ۵۰ هزار تراکنش در ثانیه است. با افزایش حجم معاملات، وجود شبکهای مانند سولانا به دلیل مقیاس‌پذیری و توانایی تراکنش بالا ضروری است. Solana همچنین یک رقیب نامحسوس در مبارزه برای سهم بازار NFT است، اما خود را در این آشفته‌بازار فقط به عنوان رقیب و دشمن اتریوم نشان می‌دهد. راهاندازی Solana Apes NFTs در ماه آگوست، باعث فروش ۱۰ هزار توکن در عرض چند دقیقه شد. این اتفاق سولانا را روی نقشه آورد و به آن کمک کرد تا به آرامی در سهم بازار از اتریوم پیشی بگیرد.

یونی سواپ (Uniswap)
کارشناسان پیش‌بینی پامپ این رمزارز را در سال ۲۰۲۲ کرده‌اند و با توجه به افزایش علاقه سرمایه‌گذاران به امور مالی غیرمتمرکز (Decentralized Finance) یا DeFi این پیش‌بینی تا حدود زیادی می‌تواند درست باشد.مدیریت امور مالی و انتخاب روش‌های سرمایه‌گذاری، پیچیدگی‌های زیادی دارد و سلیقه افراد نیز برای کسب سود و افزایش سرمایه متفاوت است. بسیاری از افراد تمایل به فعالیت مستقیم در کسب درآمد از دارایی‌های خود ندارند، اما تمایل دارند به دارایی‌های خود دسترسی مستقیم داشته باشند. صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ (DEX) دلیل بیشتر شناخته شدن این پروتکل است. این یک بازارساز خودکار (AMM) است که خریداران و فروشندگان را به‌صورت الگوریتمی به هم مرتبط میکند. همچنین در این نوع صرافی نیازی به یک متولی برای تسهیل معاملات مانند صرافی متمرکز نیست. این ویژگی برای افرادی که به امنیت دارایی خود اهمیت زیادی می‌دهند مناسب است، چراکه نگهداری ارز دیجیتال به‌واسطه یک متولی امنیت کافی را ندارد. یکی از جذابترین عواملی که سرمایه‌گذاران را به سمت Uniswap سوق می‌دهد، قابلیت پروتکل به انطباق با خواسته کاربران است و از زمان راه‌اندازی این پروتکل از سال ۲۰۱۸ میلادی دو بار ارتقاء یافته است. Uniswap v3 در ماه می ۲۰۲۱ میلادی راه‌اندازی شد و شاهد اجرای نقدینگی متمرکز بود.

بیت‌کوین (Bitcoin)
بیت‌کوین هنوز یک ارز دیجیتال پرسود است. اگرچه بیش از یک دهه از تولد این رمزارز گذشته، اما این راه با دستاوردهای بی‌سابقه‌ای شروع شده است. در واقع، خرید بیت‌کوین به تنهایی برای تضمین سود سبد شما کافی است و حتی از این مهمتر، بیت‌کوین معیاری برای کل صنعت است و بالارفتن یا فروریختن هر دارایی در بازار به آن وابسته است. بیت‌کوین با اختلاف، بزرگترین دارایی یک سرمایه‌گذار رمزارز است و ارزش بازار آن حدود ۴۰ درصد از کل صنعت را تشکیل می‌دهد. اگر بیت‌کوین در حال افزایش باشد، میتوان حدس زد که روند بازار رمزارزها صعودی است، اما اگر روند نزولی باشد، همه شرط‌بندی‌ها متوقف می‌شود. پیش‌بینی کند شدن این روند صعودی سخت است و بسیاری از تحلیل‌گران انتظار اتفاقات شگفت‌انگیزی را در مسیر سرمایه‌گذاری این رمزارز قدیمی دارند.

انتهای‌پیام/

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات