طبق گزارشی مشخص شد؛

روسیه ظرفیت استخراج رمزارز خود را افزایش می دهد

بر اساس نظرسنجی اپراتورهای پیشرو، با وجود رکود بازار و تحریم ها، ظرفیت کل تاسیسات ماینینگ کریپتو در روسیه در سال گذشته افزایش یافته است. کاهش قیمت تجهیزات معدن و علاقه بیشتر مشتریان داخلی به عنوان عوامل اصلی این پیشرفت شناسایی شده است.

بر اساس نتایج یک نظرسنجی بین بازیگران معتبر صنعت استخراج که توسط روزنامه تجاری کومرسانت منتشر شده است، ظرفیت مزارع استخراج رمزارز روسیه در پایان سال ۲۰۲۲ از ۵۰۰ مگاوات (MW) فراتر رفته است.

به گفته مدیران، آغاز سال ۲۰۲۳ آنها را برای رشد مستمر، در پس‌زمینه بهبود بازار کریپتو، آماده می‌کند، اما به گفته مدیران، این گسترش به طور بالقوه می‌تواند توسط تعرفه‌های برق و مالیات برای ماینرها محدود شود.

Bitriver، رهبر این گروه، دارای هشت سایت استخراج ارز دیجیتال با رتبه‌بندی مجموع ۳۰۰ مگاوات است. توان تاسیسات شرکت معدن اورال ۸۸ مگاوات است.

Bitcluster دارای سه مزرعه ۶۰ مگاواتی است، EMCD  ۵۰ مگاوات مرکز داده را در چهار مکان مختلف اداره می کند، در حالی که BWCUG دارای یک مرکز داده ۲۰ مگاواتی است.

با منابع انرژی فراوان و آب و هوای خنک، فدراسیون روسیه مزایای خاصی به عنوان مقصد استخراج رمزارز دارد.

با این حال، درگیری مداوم با غرب بر سر جنگ در اوکراین، این صنعت را تحت تاثیر قرار داده است و تحریم‌ها به پتانسیل ماینینگ روسیه ضربه می‌زند تا توانایی این کشور برای استفاده از ارزهای دیجیتال برای دور زدن محدودیت‌های مالی را محدود کند.

اما مجازات‌ها و وضعیت اقتصاد کریپتو تأثیرات متفاوتی بر تجارت شرکت‌های استخراج روسیه داشته است. ایگور رانتس موسس آن به کومرسانت گفت Bitriver که به طور خاص هدف تحریم های ایالات متحده قرار گرفت، در واقع تعداد مراکز داده و ظرفیت موجود خود را دو برابر و چندین پروژه در مقیاس بزرگ را در مناطق روسیه محقق کرده است.

در همین حال، BWCUG ظرفیت استخراج خود را کاهش داده است. این شرکت توضیح داد که مشتریان جدید اروپایی و آمریکای شمالی علیرغم هزینه های کمتر تمایلی به استفاده از امکانات روسیه ندارند. این اپراتور همچنین چشم انداز نامشخص استخراج کریپتو از نظر قانون را برجسته کرد. لایحه ای که برای تنظیم مراکز استخراج رمزارز در روسیه طراحی شده بود و در ماه نوامبر به پارلمان ارائه شد اما هنوز به تصویب نرسیده است.

آلیسا تسوکانووا، مدیر بازاریابی در EMCD، خاطرنشان کرد که اگر دولت تعرفه های برق و مالیات ویژه ای را برای شرکت های استخراج وضع کند، سودآوری کسب و کار مربوط به استخراج کاهش می یابد.

یک نظرسنجی پس از مطالعه ای در اکتبر سال گذشته نشان داد که درآمد استخراج بیت‌کوین در روسیه نسبت به چهار سال قبل ۱۸ برابر شده است. تحقیق دیگری که در ماه اوت منتشر شد نشان داد که مصرف برق استخراج‌کنندگان روسی از سال ۲۰۱۷ ۲۰ برابر شده است.

منبع:اقتصاد انلاین

انتهای پیام

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات