رونمایی از اولین کشنده دو سوخته همزمان DDF و اولین ایستگاه جایگاه CNG

اولین کشنده دو سوخته همزمان DDF و اولین ایستگاه جایگاه CNG با حضور معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش رونمایی شد.

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنیای سرمایه‌گذاری آنلاین؛ موتورهای دوسوخت همزمان، یکی از تکنولوژی های نو و مدرن در عرصه موتورهای دیزل است.

منشا ایجاد این تکنولوژی استفاده از سوخت پاک گاز طبیعی و نیز قیمت ارزان این سوخت است. بر خلاف موتورهای دوگانه سوز که تمامی انرژی را از احتراق گاز طبیعی دریافت کرده و نیاز به اضافه کردن شمع در موتور دارد، در این تکنولوژی سوخت دیزل و گاز طبیعی با یکدیگر ترکیب شده تا بتوان از این فرآیند با حداق تغییرات لازم روی موتور بهره گرفت.

سیستم سوخت رسانی و پاشش سوخت از آخرین نسل انژکتورهای گازسوز استفاده کرده و با مدیریت واحد کنترل الکترونیکی (ECU) مستقل از موتور دیزل، در شرایط مختلف پاشش سوخت و آلایندگی و میزان جایگزینی را مدیریت خواهد کرد. گسترش و رشد استفاده از این تکنولوژی، حتی در کشورهایی که ذخایر گاز طبیعی بالایی ندارند، به وضوح اهمیت و دلایل انتخاب این تکنولوژی را در عرصه مدیریت انرژی کشور به ما نشان خواهد داد.

با توجه به میزان مصرف سوخت دیزل که روزانه ۵۰ میلیون لیتر است، و بخش عمده آن مربوط به کشنده های برون شهری میباشد، هدف گذاری و برنامه ریزی برای اجرای پروژه دو سوخت همزمان روی یک کشنده تولید ایران خودرو دیزل در شرکت توانا و با همکاری یک برند سرشناس اروپایی شروع شد.

پس از اتمام تبدیل و استفاده از ۴ مخزن ۱۲۰ لیتری که در شرکت توانا تولید شده است، پیمایش موفق با ۲۵ تن بار و در جاده های کوهستانی کشور و با سرعت مناسب انجام شد. پس از اطمینان از شرایط عملکردی و توان کشنده در شرایط مختلف جاده ای و جایگزینی مطلوب گاز طبیعی با سوخت دیزل، لازم است از طرف نهاد های تصمیم گیرنده و حمایتی برای ادامه مسیر این پروژه همکاری های متقابل صورت گرفته تا پروژه وارد مرحله تولیدی و عملیاتی شود.

انتهای‌پیام/

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات