زمستان بازار خودرو در پائیز

در روزهایی زندگی می کنیم که گویی بسیاری از فعالیت های اقتصادی کند و بی رمق شده و از حرارت افتاده است. بازار خودرو مانند بسیاری از بازارهای کالاهای با دوام دیگر روزهای نه چندان گرمی را سپری می کند.

در روزهایی زندگی می کنیم که گویی بسیاری از فعالیت های اقتصادی کند و بی رمق شده و از حرارت افتاده است.

بازار خودرو مانند بسیاری از بازارهای کالاهای با دوام دیگر روزهای نه چندان گرمی را سپری می کند. این سردی البته به شرایط حاکم بر کشور باز می گردد و ممکن است تا هفته های آینده ادامه یابد. به ویژه روشن نبودن تکلیف وارردات خودرو باعث شده تا قیمت خودروهای وارداتی هم چنان وضعیت نامشخصی داشته باشد. در این حال علیرضا احمدی، سرپرست ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت سازمان راهداری، درباره جزئیات شرکت در طرح فروش به روش جایگزینی خودروهای فرسوده اعلام کرد: ۲۰ درصد از تولید شرکت‌های خودروساز در قرعه‌کشی‌ها مختص جایگزینی خودروهای فرسوده است. این خودروها ۶۰ روزه تحویل داده می‌شوند. این امر اگر تحقق پیدا کند تحرکی در بازار خودرو به وجود خواهد آورد.

افزایش اندک در قیمت خودروهای کارکرده

بررسی قیمت‌ها در بازار خودرو حاکی از رشد اندک قیمت خودروهای کارکرده پراید، پژو، دنا، رانا و کوییک در هفته گذشته است، به طوری که در بین خودروهای پراید موجود در بازار مدل ۱۵۱ پلاس ۱۴۰۰ آن از ۱۸۵ میلیون تومان در روز گذشته امروز به ۱۸۶ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۳۹۹ آن نیز در این مدت یک میلیون تومان گران شده‌است و ۱۷۵ میلیون تومان قیمت خورده است. در بین خودروهای پژو موجود در بازار نیز این نوسانات صعودی قیمتی مشهود بوده‌است به طوری که پژو پارس مدل ۱۴۰۰ از ۳۷۰ میلیون تومان در روز گذشته امروز به ۳۷۵ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۴۰۱ این خودرو نیز در این مدت ۹ میلیون تومان گران شده است و ۳۹۴ میلیون تومان قیمت خورده است.

پژو ۲۰۰۸ مدل ۱۳۹۹ نیز از یک میلیارد و ۳۹۰ میلیون تومان در روز گذشته امروز به یک میلیارد و ۴۱۰ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۳۹۸ این خودرو نیز در این مدت ۲۰ میلیون تومان گران شده است و یک میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان قیمت خورده است. در بین خودروهای رانا موجود در بازار نیز این نوسانات قیمتی به چشم می‌خورد؛ رانا پلاس پانوراما مدل ۱۴۰۰ از ۳۳۲ میلیون تومان در روز گذشته امروز به ۳۳۵ میلیون تومان رسیده است و رانا پلاس مدل ۱۴۰۰ نیز از ۳۱۵ میلیون تومان در روز گذشته امروز به ۳۲۰ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۳۹۹ این خودرو نیز در این مدت ۴ میلیون تومان گران شده است و ۳۰۴ میلیون تومان قیمت خورده‌است. خودروی دنا معمولی مدل ۱۴۰۰ از ۳۸۱ میلیون تومان در روز گذشته امروز به ۳۸۵ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۴۰۱ این خودرو نیز از ۴۰۵ میلیون تومان در روز گذشته امروز به ۴۰۸ میلیون تومان رسیده است.

برخی نمایشگاه داران در این باره ابراز عقیده می کنند که مردم در مورد خرید کالاهای غیر ضروری مانند خودرو با احتیاط بیشتری عمل می کنند و اگر در طول روز مراجعان متعددی برای آگاهی از قیمت ها به بنگاه های معاملات ماشین رجوع می کنند اما در نهایت معامله اندکی انجام می پذیرد.

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات