زیرساخت شرکت پدیده شاندیز، زمینه مناسبی برای تحقق گردشگری سلامت

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان رضوی گفت: شرکت پدیده شاندیز دارای امکانات و زیرساخت‌های مهم برای حوزه گردشگری سلامت است. نگاه ما در آینده همین است که از فضای این شرکت برای تحقق همه‌جانبه موضوع گردشگری سلامت در شهر مشهد به‌صورت بهینه استفاده کنیم.

سیدجواد موسوی در گفت‌وگوی اختصاصی با پایگاه خبری تحلیلی دنیای سرمایه‌گذاری آنلاین؛ با اشاره به اینکه شرکت پدیده شاندیز هم فرصتی برای تبدیل شدن به یک مرکز گردشگری سلامت در شهر مشهد است تا زائران به لحاظ درمان روح و جسم خود از این مرکز به‌صورت بهینه استفاده کنند،گفت: اگر در کنار مرکز گردشگری سلامت در مشهد، این شهر به مرکز درمان ناباروری تبدیل می‌شد، اتفاق‌های بهتری برای زائران رخ می‌داد که امیدوارم در سالهای آینده شاهد وقوع آن باشیم. تبدیل مشهد به مرکز درمان ناباوری در ایران می‌تواند به خانواده‌ها این نوید را دهد که در کنار بارگاه ملکوتی علی‌ابن‌موسی‌الرضا (ع) فرزندی را خداوند به آنها عطا کند تا انشاالله همواره سلامت باشد. مشارکت وزارتخانه‌های میراث فرهنگی، امور خارجه و بهداشت و درمان برای تحقق موضوع گردشگری سلامت اهمیت ویژه‌ای دارد و هم‌اکنون بیش از ۱۰۰ دفتر فعال در شهر مشهد در حوزه گردشگری سلامت، فعالیت می‌کنند که مطمئنا تعداد آنها در آینده افزایش خواهد یافت.

وی افزود: به‌طور متوسط طی یکسال، حدود یک‌سوم جمعیت ایران به مشهد سفر می‌کنند و چه بهتر که این سفر همراه با درمان و انجام امور سلامتی برای زائران باشد. برای ارائه خدمات در بخش گردشگری سلامت به زائران داخلی و خارجی بین ادارات کل استان خراسان رضوی هم‌افزایی انجام گرفته تا از حضور زائران متعدد در شهر مشهد همه سود ببرند. امکانات موجود در این شهر، در جای دیگری وجود ندارد و حتی در کشورهای دیگر هم پزشکان مشهدی سرآمد هستند. زیرساخت شرکت پدیده شاندیز، مکان خوبی برای تحقق گردشگری سلامت در استان خراسان رضوی و ایران است. بیشتر زائران خارجی از کشورهایی همچون افغانستان، پاکستان، کویت، لبنان، عراق، سوریه و آذربایجان برای انجام امور زیارتی و درمانی به مشهد سفر می‌کنند. آذری‌ها وقتی به مشهد سفر می‌کنند، گویا به حج رفته و مراسم خاصی پس از بازگشت به کشور خودشان برگزار می‌کنند. چه بهتر اینکه، این زیارت همراه با مداوای درمانی هم باشد.

موسوی افزود: یک سامانه جامع برای هماهنگی بین دستگاه‌های دولتی برای حوزه گردشگری سلامت در استان خراسان رضوی ایجاد شده و به‌طور مستمر برای ارتقای آن با دانشگاه‌ها در ارتباط هستیم. اداره ما مسئول امور گردشگران است، اما بیشتر زائران تمایل دارند تا در کنار حرم امام رضا (ع) امور سلامت آنها انجام شود. در استان خراسان رضوی این هم‌افزایی بین دستگاه‌های دولتی وجود دارد که با تشکیل کارگروه گردشگری سلامت، ریاست این بخش را به عنوان یک تشکل حرفه‌ای بپذیریم و از طریق این تشکل‌ها، هماهنگی بین دستگاه‌ها ایجاد و محقق شود. با توجه به ارزآوری زائران سلامت خارجی برای مشهد، اهتمام داریم که هم‌افزایی بین دستگاه‌های دولتی و اجرایی به ثمر رسیده و هماهنگی‌های نهایی هم بر عهده اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان خراسان رضوی باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان رضوی گفت: شرکت پدیده شاندیز دارای امکانات و زیرساخت‌های مهم برای حوزه گردشگری سلامت است. نگاه ما در آینده همین است که از فضای این شرکت برای تحقق همه‌جانبه موضوع گردشگری سلامت در شهر مشهد به‌صورت بهینه استفاده کنیم.

انتهای‌پیام/

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات