سازمان‌های دولتی در برخورد خود با تولیدکنندگان تجدید نظر کنند

مدیرعامل انجمن مدیران صنایع کارتن و ورق کشور، رشد و شکوفایی کارتن‌سازی ایران را منوط به اشراف مدیران دولتی بر مشکلات صاحبان صنعت و تلاش برای رفع آن‌ها می‌داند.

علیقلی حُسنی‌اعظمی در گفت‌وگو با پایگاه خبری دنیای سرمایه‌گذاری آنلاین، به ظرفیت کارتن‌سازی ایران اشاره کرد و گفت: ظرفیت اسمی تولید کارتن‌ در کشور، سالانه ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تُن است اما در شرایط حاضر، با توجه به حجم تولیدات و نیاز صنایع مختلف، سالانه بالغ بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن کارتن در کشور تولید می‌شود.

مدیرعامل کارتن‌سازی میهن با انتقاد از برخی سیاست‌ها و رویه‌های دولتی، افزود: صنعت، فقط خودروسازی، فولاد و …. نیست و وزیر محترم صمت باید به صنایع کاغذ و کارتن‌سازی که ده‌ها هزار نفر در آن‌ فعالیت دارند هم اشراف کامل داشته باشد.

وی ادامه داد: ماشین‌آلات این صنعت، عمدتا قدیمی هستند و نیاز به تعویض و نوسازی دارند؛ بنابراین همکاری بانک‌ها و ارائه تسهیلات مکفی، اهمیت زیادی دارد. انتظارمان این است که وقت بگذارند بیایند و از نزدیک مشکلات و مطالبات فعالان این حوزه را ببینند.

مدیرعامل انجمن مدیران صنایع کارتن و ورق تاکید کرد: مواجهه سازمان‌های مالیات و تامین اجتماعی با تولیدکنندگان باید مورد تجدید نظر قرار بگیرد. متاسفانه برخی از رفتارها با تولیدکننده و صاحبان صنعت، محترمانه نیست.

اعظمی با اشاره به ظرفیت کارتن‌سازی در کشور گفت: می‌توانم به جرأت بگویم که کارتن‌سازان ایران، توان جوابگویی و تامین کارتن مورد نیاز تولیدات مختلف صنایع داخلی را دارند. امیدوار هستیم که کارتن‌سازان ایران بتوانند در سطوح بین‌المللی هم به موفقیت‌های ارزشمندی دست یابند.

وی صادرات کارتن را مستلزم تولید با ظرفیت رقابتی خواند و افزود: پایین آوردن قیمت فروش کارتن برای کارتن‌سازان کشور مقدور نیست. امیدوارم با اقداماتی که دولت به تازگی در دست انجام دارد، مشکلاتی از این قبیل برطرف شود و شاهد ‌شکوفایی بیش‌ازپیش کشور عزیزمان باشیم.

مدیرعامل کارتن‌سازی میهن اظهار کرد: سیاست‌های حمایتی کشور ترکیه از تولیدکنندگان، قیمت تمام‌شده تولیدات این کشور ازجمله کارتن را پایین آورده و این موضوع، توان رقابتی کارتن‌سازان ایرانی را کاهش داده است. مضاف بر آن، تحریم‌های ظالمانه و افزایش نرخ ارز در سال‌های اخیر موجب افزایش چشمگیر هزینه‌های واردات ماشین و مواد اولیه شده است.

به گفته این پیشکسوت صنعت بسته‌بندی، در حال حاضر، بیش از ۱۰۰ واحد کاغذسازی در کشور فعال هستند که در سندیکای تولیدکنندگان کاغذ عضویت دارند و حدود ۹۰ درصد نیاز داخلی را تامین می‌کنند.

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات