بورس هفته را با سقوط شاخص کل به پایان رساند؛

سبز کم رنگ، سرخ پر رنگ

بورس تهران این هفته را با صعود آغاز کرد؛ در پایان هفته گذشته که بورس سبز پوش شد، این انتظار وجود داشت که در آغاز هفته جاری نیز بورس با سبز پوشی فعالیتش را آغاز کند.

بورس تهران این هفته را با صعود آغاز کرد؛ در پایان هفته گذشته که بورس سبز پوش شد، این انتظار وجود داشت که در آغاز هفته جاری نیز بورس با سبز پوشی فعالیتش را آغاز کند. همین انتظار هم به وقوع پیوست و شنبه ای که گذشت معامله گران بورس روز مثبتی را پشت سر گذاشتند. شنبه ای که گذشت، هرچند کم رمق و بی جان اما شاخص کل به رشد خود ادامه داد. البته شاخص کل بورس در حالی در نخستین روز هفته صعودی کم جان داشت که شاخص کل با معیار هم وزن و شاخص فرابورس نزولی بودند. شاخص کل بورس شنبه با ۳۴۸ واحد افزایش در رقم یک میلیون و ۴۱۷ هزار واحد ایستاد. این در حالی بود که شاخص کل با معیار هم وزن ۹۷ واحد کاهش یافت و به رقم ۴۱۳ هزار و ۱۸ واحد رسید.

این رشد شاخص ادامه دار شد و شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات یکشنبه هم با ۱۳۸ واحد افزایش در ارتفاع یک میلیون و ۴١٧ هزار واحدی ایستاد. در این روز شاخص هم‌وزن با یک هزار و ۹۴ واحد افزایش به ۴۱۴ هزار و ۱۱۳ واحد و شاخص قیمت با ۶۵۲ واحد رشد به ۲۴۶ هزار و ۶۲۶ واحد رسید. کاهش رشد در روز یکشنبه نشان داد که شاخص کل، رمق چندانی برای صعود ندارد و ممکن است در روز بعد دوباره شاخص کل سرخ شود و سقوط کند.

سقوط آزاد 

اما این رشد ادامه نیافت و در میانه هفته شاخص سقوط کرد. چنان که شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات دوشنبه گذشته با چهار هزار و ۲۳۵ واحد کاهش در ارتفاع یک میلیون و ۴١۳ هزار واحدی ایستاد. اما باز هم شاخص هم‌وزن افزایش یافت و با ۴۸۲ واحد افزایش به ۴۱۴ هزار و ۵۷۴ واحد و شاخص قیمت با ۲۸۷ واحد رشد به ۲۴۶ هزار و ۸۴۵ واحد رسید. این سقوط در روز گذشته و امروز هم تداوم داشته است و در سه شنبه، دیروز شاخص کل با چهار هزار و ۱۹۹ واحد کاهش در رقم یک میلیون و ۴۰۹ هزار واحدی ایستاد. شاخص هم‌وزن با یک‌هزار و ۶۱۶ واحد افزایش به ۴۱۶ هزار و ۱۹۰ واحد و شاخص قیمت با ۹۶۲ واحد رشد به ۲۴۷ هزار و ۸۰۷ واحد رسید. امروز چهارشنبه هم شاخص کل با ۶۵۷۳ واحد کاهش در رقم ۱,۴۰۲,۸۳۱ واحدی ایستاد. شاخص هم‌وزن با ۸۹۴ واحد افزایش به ۴۱۷,۰۸۵ واحد رسید.

تجربه نشان می دهد که وقتی بورس هفته را با نزول شاخص کل به پایان برسانه، احتمالا در هفته آینده هم شاخص با سقوط فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و به همین دلیل انتظار منفی شدن بورس در روزهای شنبه و یکشنبه آینده وجود دارد.

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات