سردرگمی قیمتی در بازار خودرو/ رکود تورمی بلای جان خریداران و فروشندگان

به‌گزارش اختصاصی پایگاه خبری تحلیلی دنیای سرمایه‌گذاری آنلاین؛ در شرایطی که بازار خرید و فروش خودرو روزهای سردی را در هواگرم تابستان تجربه می‌کند که به نظر می‌رسد افزایش قیمت خودروهای ایرانی در شرایطی رخ می‌دهد که رکود تورمی گربانگیر بازار خودرو شده است تا خریداران و فروشندگان همچنان با دیدگاه تردید نسبت انجام خرید و فروش خودرو اقدام کنند.

افزایش و کاهش‌های غیرمتناسب در بازار خودرو به نوعی سردرگمی در این بازار برای متقاضیان رقم زده است به طوری که در بازار امروز، خرید و فروش خودرو نسبت به هفته گذشته با تغییراتی در قیمت انواع خودروهای داخلی همراه بوده است به نحوی که برخی از محصولات مانند پژو ۲۰۶ تیپ پنج با کاهش ۵ میلیون تومانی و برخی از محصولات مانند پراید ۱۳۲ با افزایش ۳ میلیون تومانی قیمت ها مواجه شده است.

در این شرایط فروشندگان بیشتر ترجیح می‌دهند خودرو را نگه داشته تا تکلیف بازار مشخص شود، آن دسته از مشتریانی که خواستار خرید خودرو هستند نیز باید با چانه‌زنی بسیار خودروی دلخواه خود را آن هم با قیمت مناسب خریداری کنند، البته این در شرایطی است که فروشنده حاضر به معامله باشد.

در بازار امروز سمند ال ایکس با قیمت ۳۰۹ میلیون تومان، سمند ای اف سون با قیمت ۳۵۶ میلیون تومان، دنا پلاس ۴۹۱ میلیون تومان و دنا پلاس توربو اتوماتیک ۵۰۸ میلیون تومان به فروش رسید.

علاوه بر این پژو پارس با قیمت ۳۱۱ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ اتوماتیک ۵۹۲ میلیون تومان، رانا ال ایکس ۲۵۱ میلیون تومان، پژو ۲۰۵ تیپ دو با قیمت ۱۰۲ میلیون تومان و پژو ۲۰۶ تیپ پنج ۳۵۱ میلیون تومان مورد معامله قرار گرفت.

در محصولات سایپا نیز پراید ۱۱۱ با قیمت ۲۰۵ میلیون تومان، تیبا با قیمت ۲۰۲ میلیون تومان، تیبا دو با قیمت ۲۰۸ میلیون تومان ساینا با قیمت ۲۱۲ میلیون تومان، کوئیک دنده ای ۲۱۱ میلیون تومان و شاهین با قیمت ۳۷۱ میلیون تومان به فروش رسید.

خودرو شاهین امروز بدون تغییر در بازار ۳۷۰ میلیون تومان عرضه شد، ثبات قیمت شاهین در بازار در حالی رقم خورد که این خودرو پیش از تعطیلات افت هفت میلیونی در بازار داشت. از سوی دیگر ساینا هم امروز بدون تغییر ۲۱۲ میلیون تومان در بازار قیمت خورد.

خانواده کوییک هم امروز در بازار تغییر قیمت نداشتند.کوییکR  امروز ۲۲۲ میلیون تومان قیمت خورد و کوییک معمولی هم در بازار ۲۱۲ میلیون تومان در بازار دست به دست شد.

تیبا صندوقدار امروز تغییر قیمتی در بازار نداشت و ۱۹۷ میلیون تومان قیمت خورد و تیبا ۲ معمولی هم در بازار ۲۰۶ میلیون تومان قیمت خورد.

انتهای‌پیام/

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات