نوسان های منفی بیت کوین

سرمایه گذاران به روزهای خوب می اندیشند

نوسانات بیت کوین همزمان با بحبوحه کاهش نقدینگی کاهش می یابد، اما یک کاتالیزور احتمالی وجود دارد که این امر را سرعت می بخشد.

نوسانات بیت کوین همزمان با بحبوحه کاهش نقدینگی کاهش می یابد، اما یک کاتالیزور احتمالی وجود دارد که این امر را سرعت می بخشد. رصد بازار نشان می دهد که نوسانات بیت کوین کاهش یافته است زیرا نقدینگی جدید به بازار سرازیر نمی شود، اما داده های زنجیره ای دلایل متعددی را نشان می دهد که چرا سرمایه گذاران بیت کوین همچنان به نگه داشتن آن ادامه می دهن و امیدوارند که آینده اتفاق های خوبی را رقم بزند.

البته قیمت در محدوده ای محدود، تثبیت شده است، زیرا سهامداران سخت مقاومت می کنند و علاوه براین نقدینگی جدید هم وارد نمی شود. در حالی که بیت کوین معمولا یک دارایی بسیار بی ثبات است، ادغام هفتگی در محدوده قیمتی ۳.۴ درصدی باعث شده بسیاری از تحلیلگران احساس کنند که قیمت BTC گیر کرده و متوقف شده است. برخی دیگر از معامله گران افزایش نوسانات را پیش بینی می کنند. در حالی که فقدان اقدام قیمت بیت کوین تا حدی به دلیل ورود نقدینگی جدید به بازار است، BTC هنوز در سال ۲۰۲۳ از بسیاری از دارایی ها بهتر عمل کرده است.

بر اساس گزارش جدید Glassnode، داده های زنجیره ای شاخص های کلیدی قیمت بیت کوین را نشان می دهد و تائید می کند. این گزارش اذعان می کند که سودهای تحقق نیافته افزایش ولی حجم کاهش یافته است. در عین حال نقدینگی ناشی از قیمت بیت کوین در شرایط تحقق یافته به صورت دوره ای پایین باقی می ماند. این ممکن است به این دلیل باشد که بسیاری از سرمایه گذاران به قیمت هایی حتی نزدیک به قیمت های فعلی بیت کوین هم فکر نمی کردند. قیمت فعلی بیت کوین منعکس کننده سطوح بیش از حد فروش تاریخی است و ۹ درصد از سود محقق نشده در بازار باقی مانده است.

در عین حال وزارت خزانه داری آمریکا تاکید کرد که بیت کوین آمریکا موفق به دریافت مجوز به عنوان ارائه دهنده پول برای راه اندازی کیوسک های خودپرداز بیت کوین در این کشور نشده است. به همین دلیل بیت کوین آمریکا کار خودپردازهای رمزنگاری بدون مجوز را در ConnecticutNEWS متوقف می کند. در همین راستا  ارائه‌دهنده دستگاه خودپرداز، بیت‌کوین آمریکا، با اداره خزانه داری کانکتیکات موافقت کرد تا فعالیت‌های خود را به دلیل عدم صدور مجوز متوقف کند. در بیانیه ای که در ۲۲ می منتشر شد، وزارت بانکداری تاکید کرد که بیت کوین آمریکا نتوانسته مجوز مناسبی برای راه اندازی کیوسک های خودپرداز بیت کوین در این ایالت به دست آورد. با این حال، پس از اینکه چهار مصرف‌کننده کانکتیکات ده‌ها هزار دلار در کلاهبرداری با کیوسک‌های مورد نظر از دست دادند، دستور رضایت اجرا شد. دولت فاش کرد: در نتیجه دستور رضایت، بیت کوین آمریکا مبلغی بالغ بر ۸۶۰۰۰ دلار به این مصرف کنندگان بازپرداخت کرد. پس از یک کیفرخواست جنایی، بیت کوین آمریکا در حال پایان دادن به فعالیت های خود در کانکتیکات است. در این حال خورخه پرز، کمیسر بانکی، نسبت به استفاده از کیوسک های رمزنگاری بدون مجوز هشدار داد. او اظهار داشت که سرمایه‌گذاران اغلب تحت فشار قرار می‌گیرند و فریب می‌خورند تا پول نقد را به کیوسک‌ها واریز کنند و مقدار مساوی از ارزهای دیجیتال را به کلاهبرداران منتقل کنند.

بیت کوین آمریکا – که امکان انتقال وجوه مصرف کنندگان به اشخاص ثالث را فراهم می کند – باید به عنوان یک انتقال دهنده پول مجوز داشته باشد. قانون راه خود را از طریق قانونگذار ایالتی برای وضع مقررات بیشتر و حمایت از مصرف کننده و درخواست مجوز برای کیوسک های ارزهای دیجیتال به عنوان فرستنده پول در کانکتیکات باز می کند. علاوه بر این، پلیس ایالت کانکتیکات، اداره بانکداری، دفتر دادستان کل و اداره حمایت از مصرف کننده کانکتیکات هشدار کلاهبرداری را علیه استفاده از خودپردازهای رمزنگاری و بیت کوین بدون مجوز صادر کردند. در ماه مارس، ۵۲ دستگاه خودپرداز و کیوسک بیت کوین آمریکا که مظنون به استفاده در کلاهبرداری بودند در اوهایو مصادره شدند.

گفتنی است بی ثباتی ژئوپلیتیکی در سراسر جهان، همراه با سرکوب عملیات های غیرمجاز، تأثیر منفی بر شبکه کلی خودپرداز بیت کوین داشته است. تنها در ماه مارس، ۳۶۲۷ دستگاه خودپرداز کریپتو آفلاین شدند که بیشترین کاهش ماهانه خودپردازهای رمزنگاری را به ثبت رساند.

قیمت ها

        تومان                        دلار

 Bitcoin                                      $۲۷,۲۸۸.۰۴         ۱,۴۳۲,۷۵۸,۴۶۹

     Ethereum                                   $۱,۸۵۰.۶۶            ۹۷,۱۶۸,۷۱۰

            Tether                                         $۱.۰۰                  ۵۲,۵۱

    BNB                                            $۳۱۳.۲۶              ۱۶,۴۴۷,۸۰۲

        USD Coin                                    $۱.۰۰۰۰               ۵۲,۵۰۴

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات